در اعتراض به این اقدامات اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمعی اعتراضی در محوطه پردیس دانشگاهی و در کنار مقبره شهدای گمنام برگزار و به مصوبات کمیسیون تلفیق و اقدامات سازمان برنامه و بودجه اعتراض خود را اعلام کردند.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 13 February 2022

 

اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمعی اعتراضی در محوطه پردیس دانشگاهی و در کنار مقبره شهدای گمنام برگزار کردند و به مصوبات کمیسیون تلفیق و اقدامات سازمان برنامه و بودجه اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از معترضین در خصوص این تجمع به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : جایگاه شغلی و رسالت اعضای هیآت علمی به نحوی تعریف شده است که افراد تحصیل کرده و فرهیخته نقش چندگانه ای در تربیت نیروی انسانی متخصص و نخبگان آینده کشور در کنار خدمات تخصصی به جامعه را دارند.
قرار گرفتن در چنین جایگاهی نیازمند کسب امتیازات لازم در حیطه های تخصصی، عمومی و شخصیتی بوده که پس از دوران تحصیلی طولانی مدت و گذشتن از مراحل مختلف گزینشی به دست می آید. افزایش حقوق اساتید در گرو کسب امتیازات فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرائی و ا رتقاع مرتبه می باشد که طی سالیان طولانی و فعالیت شبانه روزی در این حیطه ها حاصل می شود.
این عضو هیئت علمی افزود : متاسفانه مدتی این جایگاه مقدس بنا به دلایلی که دقیقا روشن نیست دچار هجمه هایی شده است که شایسته اساتید دانشگاه نیست و این اواخر آن ها را درگیر مسایل حقوقی و معیشتی کرده است. با مصوبه هایی که در کمیسیون تلفیق مجلس برای سال 1401 انجام شده است و اقدامات فراقانونی سازمان برنامه و بودجه حقوق اعضای هیات علمی به شدت کاهش می یابد و این باعث خواهد شد که اهداف مورد انتظار از دانشگاه ها مورد تهدید قرار گیرد.

وی ادامه داد : این مصوبه ها باعث می شود به ویژه اساتید با سابقه دانشگاه مقدار زیادی از حقوق ماهانه خود را از دست بدهند و تمامی قوانین رتبه بندی و ارتقای اساتید با سابقه که طی سال ها تلاش و کوشش به دست آمده است از بین برود. نتیجه این بی تدبیری اساتید را درگیر مشکلات معیشتی پیش بینی نشده ای خواهد کرد که به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه ها و رسالت اساتید لطمه جبران ناپذیری وارد می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود : در این راستا و در اعتراض به این اقدامات اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمعی اعتراضی در محوطه پردیس دانشگاهی و در کنار مقبره شهدای گمنام برگزار و به مصوبات کمیسیون تلفیق و اقدامات سازمان برنامه و بودجه اعتراض خود را اعلام کردند.

تجمع اعتراضی اعضای هیآت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

مصوباتی که اعضای هیآت علمی به آن معترض هستند عبارتند از:
1- قرار دادن سقف حقوق برای اعضای هیآت علمی دانشگاه ها
2- تصویب مالیات پلکانی
3- در نظر نگرفتن خدمت اعضای هیآت علمی در مناطق کمتر برخوردار
4- قرار دادن سقف برای پاداش بازنشستگی
5- اختلال در پرداخت تمام وقتی جغرافیایی ، حق التدریس ، کارانه ، سختی شرایط محیط کار و فوق العاده مدیریت
یکی دیگر از معترضان به تابناک گفت : اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که مانند اساتید دیگر دانشگاه ها عمری است برای اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی تلاش و کوشش کرده اند و نقش به سزایی در پیشرفت کشور داشته اند اعتراض خود را به این مصوبات اعلام کردند و از دلسوزان کشور خواهان رسیدگی و جلوگیری از تصویب چنین طرح هایی شدند.
لازم به توضیح است ،در پایان این تجمع در بیانیه ای اعلام شد که در اعتراض به این مصوبات تا اطلاع ثانوی کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه از تاریخ 23 بهمن ماه 1400 به استثنای فعالیت های مرتبط با درمان و سلامت جامعه علی رغم حضور اساتید در دانشگاه به حالت تعلیق درمی آید و تا حصول نتیجه با انسجام کامل تمامی اعضای هیآت اعتراضات ادامه دارد.

فیلم : قرائت بیانیه پایانی تجمع اعتراضی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار