رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: خواسته ای توسط طلاب هنرمند و فرهیختگان قم مطرح شد که تمام فیلم های جشنواره در قم اکران شود و بر همین اساس به دنبال این هستیم سال آینده به صورت مستقل در یکی از سینماها همزمان با تهران تمام فیلمها را اکران کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ 12 February 2022

به گزارش تابناک قم، محمد کاظم رضوانی در آخرین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر استان قم در سینما ونوس با اشاره به اینکه توفیق پیدا کردیم امسال چهلمین جشنواره ملی و نهمین جشنواره استانی فیلم فجر را برگزار کنیم، اظهار کرد: در ستاد استانی جشنواره از دو ماه قبل مکاتبات و مذاکرات برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره آغاز شد و با همراهی مردم، هنرمندان، فرهیختگان و اهالی رسانه این جشنواره به خوبی در قم برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی های ما به روزرسانی سینماها پس از تعطیلی های ناشی از کرونا بود که چند تیم فنی موضوع را بررسی کردند و با توجه به بازسازی سینما تربیت و به روز بودن سینما ونوس این دو سینما قطعی بود و با پیگیری هایی که از مرکز انجام دادیم سینما شهرآفتاب را نیز به منظور فراگیری بهتر و بیشتر جشنواره برای اکران فیلم ها انتخاب کردیم.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه 16 فیلم در جشنواره استانی قم اکران شد، گفت: هر فیلم در هر سینما یک باراکران شد و برخلاف پیش بینی هایی که داشتیم و قرمز شدن ناگهانی رنگ کرونایی قم خوشبختانه استقبال خوب بود و سینماها با 30 درصد ظرفیت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن حداقل دو دوز واکسن توسط پرسنل از مخاطبان جشنواره میزبانی کردند.

رضوانی با تاکید بر اینکه امسال از طلاب هنرمند زیادی در جشنواره میزبانی کردیم، ابراز کرد: این طلاب با تماشای فیلم ها نوشتن نقد و نظرات خود می توانند سهم به سزایی در رشد و ارتقاء سینمای ملی داشته باشند که مجموع این نقد و نظر ها جمع آوری شده و برای مسئولان سینمایی کشور ارسال خواهد شد.

وی افزود: خواسته ای که توسط این عزیزان مطرح شد این بود که تمام فیلم های جشنواره در قم اکران شود و بر همین اساس به دنبال این هستیم سال آینده به صورت مستقل در یکی از سینماها همزمان با تهران تمام فیلمها را اکران کنیم که اگر این اتفاق رقم بخورد همفکری و همراهی این طلاب و فرهیختگان را با سینماگران خواهیم داشت که به رشد و پویایی سینمای ملی ما کمک خواهد کرد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که همزمان با برگزاری جشنواره صورت گرفت پیگیری عملیاتی شدن تولید یک اثر سینمایی بلند در قم با محوریت یکی از سرداران شهید این استان است که با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قول مساعد استاندار قم در تلاش هستیم تا زمینه برای تولید این فیلم در قم فراهم شود.

رضوانی گفت: مذاکرات اولیه با برخی تهیه کنندگان و نویسندگان صورت گرفته و به زودی به نتیجه می رسد که امیدواریم در آینده ای نزدیک این فیلم را مانند موقعیت مهدی در جشنواره فیلم فجر اکران کنیم.

وی از توسعه نگاه درون استانی با توجه به سیاست های دولت جدید خبر داد و ابراز کرد: بنا داریم بیش از پیش کارگردانان و هنرمندان جوان استان را حمایت کنیم که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قول دادند پس از دسته بندی نظرات و پیشنهادات این مهم را عملیاتی کنند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان ضمن تقدیر از همه عواملی که در برگزاری این جشنواره سهیم بودند، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر بهار سینمای ایران است و اینکه در اکران فیلم های این جشنواره اقشار مختلف در کنار هم قرار می گیرند نشان از پویایی این رویداد فرهنگی است که برنامه ریزی دیدن فیلم را در سبد فرهنگی خانواده را نیز به همراه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار