استاندار فارس تاکید کرد: همه فعالیت‌های مدارس و دانشگاه‌ها اعم از امتحانات و کلاس‌های آموزشی در شهرهای قرمز کرونایی باید به صورت غیرحضوری برگزار شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲ 04 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر محمدهادی شامگاه جمعه ۱۵ بهمن در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونایی استان با بیان اینکه اصناف باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: واحدهای صنفی باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط خریداران هم توجه داشته باشند تا ناچار به تعطیلی اصناف نشویم.

او با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه مراسم و جشن در محیط‌ های سربسته در شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است، گفت: کودکان به شدت به سویه امیکرون مبتلا می‌شوند و تخت‌های آی سی یو کودکان پر شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه سرایت کرونا به کودکان عمدتاً از طرف والدین است، تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس باید برای تکمیل واکسیناسیون برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

ایمانیه اظهار کرد: در شهرهای نارنجی یک سوم و در شهرهای قرمز کرونایی نصف کارکنان دولت دورکاری خواهند داشت اما کارکنان بانک‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و مراکز درمانی به صورت کامل حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و خانه های بازی در همه مراکز باید تعطیل شوند، ادامه داد: رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و فست فودها باید به صورت بیرون بر فعالیت و صندلی‌های خود را جمع آوری کنند.

استاندار فارس تصریح کرد: سالن‌های سینماها و تاتر باید با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت ۳۰ درصدی فعالیت کنند و هنرمندان هم حتما ماسک بزنند؛ زیرا حالت نمادین برای مردم دارد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: کمیته علمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اظهارنظر کرده‌اند که در این نوبت از همه گیری کرونا، پنج روز قرنطینه کافی است و افراد پس از بازگشت به کار تا ۵ روز مراقبت جدی برای زدن ماسک داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار