مدتی است که وضعیت تغییرات مدیریتی استان آهنگ جدی تری گرفته است و برخی از این مناصب بر اساس آنچه که به عنوان توازن منطقه ای مطرح می شود ، بین نمایندگان سه حوزه انتخابیه تقسیم شده است و تعدادی هم در حال رایزنی است . در این بین اما کار انتصاب دو مدیر به شدت گره خورده و به درازا کشیده است !
کد خبر: ۱۰۲۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 29 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند ماهی است که پس از آغاز به کار دولت رئیسی ، مطالبه تغییر مدیران از طرف برخی حوزه های تاثیرگذار با شدت و ضعف پیگیری می شود . برخی ضمن به حق دانستن این مطالبه اما معتقد هستند که باید منطقی با آن برخورد کرد و تغییرات را با لحاظ شرایط شایستگی انجام داد اما عده ای دیگر که معمولا افراطیون در این زمینه اند ، عمدتا نمایندگان و پیرامون آن ها هستند که فضا سازی می کنند و متاسفانه کمترین شاخص های شایسته سالاری را هم رعایت نمی کنند . البته نکته مهم در موفقیت افراطیون نوع و شیوه تعامل مسئولین دولتی و اجرایی با آن ها است .
استاندار به عنوان مقام ارشد استان نحوه چینش مدیران را بر اساس رعایت توازن منطقه ای اعلام می کند و معتقد است که این توازن از اصولی است که حتما باید رعایت شود . احمدزاده همچنین بر این نکته تاکید دارد که همه افراد معرفی شده شایسته هستند و نکته مهم این است که باید توازن منطقه ای رعایت شود .
با لحاظ چنین دیدگاهی به عنوان مطلوب مدیریت ارشد استان ، مدتی است که وضعیت تغییرات مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد ، آهنگ جدی تری گرفته است و برخی از این مناصب بر اساس آنچه که به عنوان توازن منطقه ای مطرح می شود ، بین نمایندگان سه حوزه انتخابیه تقسیم شده است و تعدادی هم در حال رایزنی است . در این بین اما کار انتصاب مدیریت دو دستگاه مهم به شدت گره خورده و به درازا کشیده است !
توازن منطقه ای انتصاب مدیران به گروکشی رسید؟
در حالی که مدیر کلی آموزش و پرورش چند ماهی است در راس مباحث حاشیه ای انتصابات قرار گرفته است ، اخیرا موضوع انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم بر تغییرات حاشیه ای استان افزوده شده و حتی کار تا جایی پیش رفته که عده ای بحث گروکشی را مطرح می کنند!
گفته می شود با توجه به این نکته که مدیر کلی آموزش و پرورش بر اساس قانون توازن منطقه ای سهم حوزه انتخابیه بویراحمد ، دنا و مارگون با نمایندگی مهدی روشنفکر است ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم قرار بر سهم گچساران و باشت با نمایندگی سید ناصر حسینی شده است ! اما گویا رایزنی ها و فشارهای ابقاء رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی باعث شده است که اجازه انتصاب و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش داده نشود !
البته این سخن و تحلیل محافل سیاسی و فضای مجازی است و در اظهار نظرهای رسمی چنین مطالبی مطرح نشده است اما تنش های اخیر استان پیرامون این دو مدیریت نشان دهنده وجود اتفاقات ناخوشایند در پس پرده انتصابات است !
مدیر کلی آموزش و پرورش به اما و اگر افتاد !؟
در کنار تحلیلی که اعتقاد بر گروکشی در انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش و ریاست دانشگاه اما عده ای دیگر موضوع انتصاب عزتخواه از طرف وزارت آموزش و پرورش را در اصل بازی رسانه ای تیم نزدیک به مهدی روشنفکر عنوان می کنند و حتی گفته می شود اصلا حکمی برای عزتخواه صادر نشده است اما با توجه به تاکید بر سهم مهدی روشنفکر از آموزش و پرورش که مدیرکلی است ، انتصاب عزتخواه با استراتژی قراردادن استاندار و وزیر آموزش و پرورش در عمل انجام شده صوت گرفته است ! ( گفته می شود شیرنی و میهمانی انتصاب عزتخواه هم داده شده است!)
طولانی شدن و نا مشخص بودن زمان تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش در حالی که بیش از یک هفته از اعلام غیر رسمی مدیر کلی عزتخواه می گذرد ، زمزمه صحیح نبودن خبر این انتصاب را پررنگ تر کرده است !
در پایان باید گفت روند در پیش گرفته شده انتخاب مدیران در استان به شدت آماتوری و غیر حرفه ای بوده و احتمالا در ادامه حواشی زیاد تری را به دنبال خواهد داشت !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مال وبالا ومال وزیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
من معتقدم ک روشنفکردنبال ردعزتخواه هست ومیخوادبااین بهانه بگه دیدی نذاشتندک شمارامدیرکل کنیم واز اونطرف ب یزدانپناه هم بگه دیدی من چقدمقاومت کردم ک بمونی اماواقعیتش بیش ازاین زورم نرسید
اماغافل ازاینکه بمکو عزت ویزدانپناه وامثالم یکی پس ازدیگری ازاردوگاه وی جداشده وآهنگ شکست زودهنگام روشنفکردرفاصله دوسال مانده رقم خورده است
هرکه این تحلیل راقبول داره تاییدکنه لطفا.
عبداللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
باید فاتحه آموزش و پرورش استان را خواند بامدیر کلی بی‌تجربه وقومیتی درد من یا عزت خواه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همیشگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
تحلیل های تو هم آبکی هست.
تا پایان هفته معارفه صورت می گیرد،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار