سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری گفت:صادرکنندگان و بازرگانان استان باید در وهله نخست شناخت کافی نسبت به بازار سایر کشورها جهت صادرات محصولات خود داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،محمود دلپسند در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی اظهار داشت:با توجه به محدودیت در صنعت استان باید با توجه به شرایط موجود رکود را ازبین برده و به مرحله تولید برسیم و یکی از الزامات این کار باید شناخت وضعیت بازار و توجه به سلیقه کشورهای دیگر و بهداشتی بودن این محصولات از سوی صادرکنندگان باشد.
وی تاکید کرد: صادرکنندگان استان باید متناسب با بازار کشورهای هدف تولیدات داشته باشند و در این مسیر موانع موجود را نیز موشکافانه برطرف کنند.
دلپسند ادامه داد:در سرفصل فعالیت های صنعت و تجارت باید ترویج صادرات در اولویت قرار گیرد و استانداری نیز از رشد صادرات و مشارکت بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد:خراسان شمالی به لحاظ حجم و مقدار صادرات کاهش نسبی داشته که البته این روند طبیعی بوده و دلیل آن کم کاری مدیران یا صادرکنندگان نیست اما باید بسترهای اداری لازم در استان برای حمایت از بخش های صادرات و واردات فراهم شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:صادرات استان در پنج ماه نخست سالجاری 73 میلیون دلار و از نظر وزنی 310 هزارتن بوده که 42 درصد از برنامه 170 میلیون دلاری امسال تحقق یافته که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نسبی داشتیم.
یحیی نیکدل بیان کرد:53/7 میلیون دلار در پنج ماهه نخست امسال سهم واردات استان بوده که 547 درصد رشد از لحاظ ارزشی صورت گرفته است.

وی در خصوص تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان نیز افزود:از تعداد 37 صادرکننده استان در سال 93 تعداد 33 نفر در سایت ثبت نام کرده اند که کارت های 4 نفر مابقی مانده از سایر استانها صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار