رییس شورای اسلامی شهر گرمی گفت: شهرداری گرمی هم از بابت مطالبات وصول نشده از ادارات دولتی و هم از جهت پایین بودن درآمد، با مشکل مواجه است.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 28 September 2015
رحیم انوری، روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: شورای اسلامی شهر گرمی شهرداری این شهر را به لحاظ مشکلات مالی این نهاد، به وصول مطالبات مالی خود از ادارات دولتی ملزم کرده است.
وی افزود: برخی از ادارات دولتی و حتی دستگاه های نظامی از بابت ساخت و سازهای غیرمجاز به شهرداری گرمی بدهی های قابل توجهی دارند که در صورت وصول آنها، بخش مهمی از مشکلات مالی شهرداری گرمی برطرف خواهدشد.
وی با اشاره به اعلام آمادگی یکی از نهادهای نظامی برای پرداخت بدهی خود به شهرداری اظهار کرد: برابر تصمیم شورای اسلامی شهر گرمی، در اخذ بدهی ادارات پایین ترین سطح قانونی جرائم اعمال خواهدشد.
حسن ساعدی عضو شورای اسلامی شهر گرمی نیز، رقم مطالبات وصول نشده شهرداری این شهر از ادارات دولتی را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت وصول این رقم، بدهی های شهرداری گرمی پرداخت خواهد شد.
اصغر زارعی مسوول امور مالی و ذیحساب شهرداری گرمی نیز گفت:بدهی های مردمی معمولا وصول می شود اما وصول مطالبات شهرداری از بخش دولتی کار ساده ای نیست.
وی افزود: برخی از ادارات دولتی حتی اجازه بررسی و مساحی ساخت و سازهای غیرمجاز خود جهت تعیین میزان جرائم را به شهرداری نمی دهند.
وی اظهار کرد: البته این قبیل ادارات در زمان های دیگر در حین واگذاری اماکن و ابنیه خود به غیر، به پرداخت جرائم و اخذ گواهی بلامانع از شهرداری مجبور خواهند شد.
وی بدهی شهرداری به اداره گاز از بایت گاز مصرفی جایگاه سی ان جی و کارخانه آسفالت شهرداری و به تعویق افتادن پاداش پایان خدمت بازنشسته ها و حقوق کارکنان را از مشکلات شهرداری گرمی برشمرد و گفت:وصول مطالبات شهرداری، ضمن نجات این نهاد از بحران مالی، انگیزه خدمت در کارکنان مربوطه را بیشتر خواهد کرد.
این مسوول ادامه داد: درآمد محلی شهرداری گرمی کم است و هزینه های جاری این نهاد عمدتا توسط سازمان شهرداری ها از محل ارزش افزوده حامل های انرژی و تجمیع عوارض کارخانه های بزرگ تامین می شود.
زارعی اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز که به شهرداری گرمی تخصیص می یابد ویژه اجرای پروژه های عمرانی مورد تایید فرمانداری است و پرداخت هزینه های جاری و حقوق کارکنان از آن محل، ممنوع است.
شهر گرمی مرکز شهرستان گرمی مغان با 28هزار نفر جمعیت در شمال اردبیل واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار