علیرضا نقوی تاکید کرد:
سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری در بافت تاریخی هزینه شده است که این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 04 January 2022

علیرضا نقوی در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر یزد که به بررسی مسائل بافت قدیم شهر اختصاص داشت؛ با بیان اینکه از گذشته تفاهم نامه های مشترک با میراث فرهنگی و مدیریت ارشد استان برای الزامات ثبت جهانی بوده تصریح کرد: همزمان با ثبت جهانی یزد پلان مدیریت تدوین شد و به تصویب شورای شهر رسید که نقشه راه این مهم مشخص شده است که ریاست ستاد راهبردی شهر جهانی یزد با استاندار و نایب رئیس شهردار است.
وی افزود: در ستاد راهبردی بیش از ۱۰ کارگروه با عضویت دستگاه های استان و شهرستان فعالیت دارند که شرح وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص گردیده اما تاکنون این ستاد جلسات منظمی را نداشته که لازم است مدیریت شهری پیگیری این موضوع را در اولویت قرار دهد.
علیرضا نقوی با برشمردن ویژگی های یزد در پرونده ثبت جهانی اظهارداشت: آنچه در طرح های میان مدت و بلندمدت ثبت جهانی تاکید شده، حفظ اصالت و یکپارچگی در بافت تاریخی و بهبود زندگی ساکنین بوده است اما برخی طرح ها با دستورالعمل های تدوین شده در تضاد است که نمونه آن را در حضور اتباع در خانه های بافت تاریخی شاهد هستیم و متاسفانه برخی از این افراد علاوه بر سکونت، این خانه ها را به انبار ضایعات تبدیل کرده بودند و علاوه بر تهدید بهداشت عمومی، مسائل اجتماعی را نیز به دنبال داشت که این مسائل در دراز مدت به هویت و فرهنگ شهر تاثیر خواهد داشت.
سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با تاکید بر هماهنگی تمامی دستگاه ها در مدیریت بافت تاریخی گفت: در حال حاضر شهرداری در اقدامات اجرایی که برای بافت تاریخی صورت می گیرد تنهاست و لازم است مدیریت هماهنگ در بافت تاریخی شکل بگیرد و جای خالی ستاد راهبردی ثبت جهانی بیش از پیش احساس می شود که از شورای شهر هم درخواست دارم در سریع ترین زمان ممکن پیگیری تشکیل ستاد راهبردی را داشته باشند.
علیرضا نقوی با اشاره به بازدید استاندار و اعضای شورای شهر از بافت تاریخی عنوان کرد: در فضاهای خالی بافت تاریخی که نیاز به طرح های اجرایی دارد آمادگی برای طرح نهضت ملی مسکن فراهم است تا طبق ضوابط این فضاها احیا گردد و سکونت بیش از گذشته در بافت رونق داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار