با رونمایی از کتاب مثبت سه، پویش کتابخوانی "همایش مبلغین فاطمی، گفتمان فرزندآوری" در همدان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 02 January 2022
با رونمایی از کتاب مثبت سه، پویش کتابخوانی "همایش مبلغین فاطمی، گفتمان فرزندآوری" در همدان آغاز شد.


رونمایی از کتاب به گزارش تابناک همدان ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر که نویسنده این کتاب است، بیان کرد: با توجه به بیانات مقام  معظم انقلاب که از سال ۱۳۹۰ بحث  فرزند آوری را آغاز کرده اند و تاکنون بیش از ۵۰ مرتبه  تذکر داده اند علی رغم امید در زمینه‌های  اجتماعی اقتصادی نسبت به مسئله جمعیت ایران امیدوار نیستند.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی، مانع اول را عملکرد دولت‌ها و مانع دوم را مبلغان عنوان کرد و گفت: از کار فرهنگی در این زمینه اهمال کرده ایم.

نویسنده کتاب ۳+ افزود: با توجه به نیازی که در این زمینه احساس کردم دست به مطالعه و تدوین این کتاب زده و تلاش کردم کتاب به لحاظ ادبیاتِ سخن، منابع علمی و مذهبی غنی، جذاب و مخاطب پسند در همه سطوح جامعه باشد.

 وی اشاره ای به انتشار کتاب در فرمت پی. دی. اف کرد و گفت: این کتاب به شکل پی دی اف نیز موجود است و همه می‌توانند در  پویش کتابخوانی با جایزه‌های ۱۰۰ کارت یک میلیون تومانی و یک واحد مسکونی در استان تهران شرکت کنند.
 
 
 
رونمایی از کتاب
نرخ فرزندآوری در همدان یک و هفت دهم است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان هم گفت: نباید انتظار رفع مشکل جمعیت را در کوتاه مدت داشته باشیم، زیرا که نزدیک به ۵۰ سال بر روی آن کار شده و تفکر جامعه شکل گرفته و ریشه دار شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه آغاز کار ارزشمند است و تا ده سال آینده نتایج ظاهر خواهد شد، افزود: در حالی که متوسط فرزندآوری در هر جامعه بایددو و دو دهم باشد تا جامعه جوان بماند، این نرخ در استان ما یک و هفت دهم است که پایین ترا ز میانگین کشوری است و از نظر رفتن به سمت پیری جزو ۵ استان اول کشور هستیم.

وی تأکید کرد: قانون صیانت جمعیت ابلاغ شده است، مبنی بر اینکه به هر خانواده که فرزند سوم را بیاورد ۲۰۰ متر زمین، یک ماشین و وام تعلق خواهد گرفت، اما راهکار‌های موثر فرهنگی نظیر همین کتاب و رفع مسئله ازدواج است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: متأسفانه اکنون در استان ما ۸۰ هزار نفر مجرد و در حال عبور از سن ازدواج هستند و در این زمینه مبلغان باید امید آفرینی کنند.

لازم به ذکر است: این کتاب، گزیده‌ای از سخنرانی حجت الاسلام سید حسین موسوی با موضوع جمعیت در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری در حرم حضرت معصومه (س) و جلسات هیأت یامهدی (عج) واوان است، که پس از پیاده‌سازی، با اضافاتی از برخی کتب مربوط به جمعیت، مقالات و مصاحبه‌های متعدد، با تنقیح و بازنگری جمعی از پژوهشگران تهیه و تنظیم شده است.

کتاب «مثبت سه» ضمن پاسخ به سؤالات و ابهام‌ها درباره جمعیت، در پی پرده برداشتن از حقایقی مهم است که اگر امروز آن‌ها را نبینیم و زندگی‌هایمان بر همین منوال رفاه طلبی و تکلیف‌گریزی پیش رود، تبعات و هزینه‌های سنگین اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی و بحران‌های حاصل از آن را باید در آینده نزدیک، تمام ملت ایران بپردازند.

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار