استاندار ایلام؛
استاندار ایلام آمارسازی غلط را ظلمی در حق مردم استان دانست و از عموم دستگاه های اجرایی خواست بر اساس واقعیت های موجود آمارهای را به مرکز ارائه و گزارش کنند.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 20 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت:  یکی از دلایل عدم تخصیص اعتبارات مناسب به استان، آمارهای غلط است که توسط مدیران به مراکز ارائه شده که با واقعیت تناسب ندارد.

وی افزود: در مرکز به تناسب نرخ بیکاری، صف برخورداری را حساب می کنند، وقتی نرخ بیکاری ۶ درصد اعلام می شود، سازمان برنامه بودجه با توجه به این اعداد بودجه به استان اختصاص می دهد و درصد تسهیلات مشاغل خانگی را همچون استان های برخوردار بالای ۱۴ درصد اعلام می کند.

استاندار ایلام به ارائه آمار دقیق از سوی دستگاه های مختلف تاکید کرد و افزود: ما به دنبال واقعیت ها هستیم زیرا آمارسازی غلط ظلم در حق مردم است.

بهرام نیا یادآور شد: وجود ۲۴ هزار بیکار زیبنده استان نیست و باید برای اشتغال این افراد برنامه جدی تدوین شود که ما برای سال آینده در این حوزه برنامه اساسی داریم.

وی اضافه کرد: برخی ها اعلام می کنند مدیران در برزخ هستند و دل به کار نمی دهند، اما آنچه که ما می بینیم تلاش و پای کار بودن مدیران است و خوشبختانه مسئولین با دغدغه پای کار هستند ، تا آخرین لحظه که در مسند مدیریت هستند باید به فکر مردم باشند.

سهم اشتغال دستگاه ها باید مشخص باشد

استاندار ایلام گفت: سهم اشتغال دستگاه ها با توجه به زمان اعلامی از نظر تعداد اشتغال باید مشخص و در جلسه آتی کارگروه اشتغال استان اعلام شود.

بهرام نیا یکی از راه های کاهش بیکاری در استان را اشتغال خرد اعلام کرد و افزود: این اشتغالزایی مهاجرت معکوس به همراه دارد زیرا افراد روستایی که تسهیلاتی دریافت می کردند در تولید مواد لبنی و صنایع دستی و ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی و تولیدی فعال می شوند و دیگر در حاشیه شهرها بیکار نمی شوند.

وی اظهار داشت: بخشی از اشتغال خرد با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد می شود و می تواند مهاجرت معکوس را به همراه داشته باشد.

استاندار ایلام گفت: می توان با در پیش گرفتن تسهیلات برای ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی حاشیه نشینی کم و روستاها را رونق داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار