در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: انتقاد تند روزنامه اصولگرا به وزارت خارجه دولت رئیسی /با این شیوه دیگر کسی جرات نمی‌کند حرفی بزند / محسنی اژه ای: من «آیت‌الله» نیستم / ذرت‌های فاسد در گمرک، از ابتدای واردات آلوده بود و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ 02 November 2021
بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

آزادی ضارب استاندار آذربایجان شرقی به قید وثیقه




ضارب استاندار جدید آذربایجان شرقی که تحویل زندان تبریز شده بود، امروز با قرار وثیقه آزاد شد.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ضارب استاندار جدید آذربایجان شرقی که اول آبان‌ماه در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) این شهر در مراسم معارفه و تودیع استاندار آذربایجان شرقی به صورت استاندار جدید این استان سیلی زده بود امروز با قرار وثیقه آزاد شد.ضارب استاندار آذربایجان شرقی توسط مسئولان امنیتی تحویل دادگستری آذربایجان شرقی و زندان تبریز شده بود که امروز با قرار وثیقه آزاد شد.

ذرت‌های فاسد در گمرک، از ابتدای واردات آلوده بود

خاندوزی، وزیر اقتصاد:کار گمرک در جلوگیری از ترخیص این ذرت‌ها درست بود. زیرا از ابتدا این ذرت‌ها به تشخیص استاندارد مسموم بوده و به دلیل ماندگاری زیاد فاسد نشده است.میزان ۱۴۰ هزار تن، بخشی از میلیون‌ها تن ذرت وارداتی، مربوط به سال‌های ۹۲، ۹۵، ۹۷ و ۹۹ است؛ که ۱۰۳ هزارتن آن به کشور فرستنده مرجوع شده است.

محسنی اژه ای: من «آیت‌الله» نیستم

رئیس دستگاه قضا در حاشیه سفر به خوزستان و در جلسه شورای قضایی این استان در واکنش به خیر مقدم یک از حاضرین گفت: من «آیت‌الله» نیستم؛ خواهش میکنم اصلاح بفرمایید.

ناگفته‌های قاضی پرونده‌های هزاران میلیاردی؛ 20 سال است تلفنم شنود می شود

اسدالله مسعودی مقام رئیس مجتمع دادسرای مبارزه با جرائم اقتصادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس عنوان کرد: از سال 1380 تلفنم شنود می‌شود. چند سال است مرخصی نرفته‌ام؛ بجز تاسوعا و عاشورا بقیه روزها را کار می‌کنم.

واکنش تند دو نماینده به هدیه «ماسک» کره جنوبی

یک عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از هدیه ماسک از طرف سفیر کره جنوبی به ایران گفت: کره جنوبی بدهی زیادی به اندازه یک اقیانوس به ایران دارند، از سفیر آنها می خواهیم امور دیپلماتیک را یاد بگیرد.حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز با اشاره به هدیه سفیر کره جنوبی به ایران، گفت: کره جنوبی نمی تواند اعتبار از دست رفته خود را اینگونه بازسازی کند، آنها باید اثبات کنند یک کشور مستقل بوده و به تعهدات خود پایبندند.وی ادامه داد: آیا کره ای ها می دانند ۷ میلیارد دلار پول ما را بلوکه کرده اند و آیا سفیر این کشور می داند تنها با سود پول آنها می توان روزانه میلیون ها ماسک و واکسن تهیه کرد؟سلیمی در پایان گفت: آنها بی شک بدهی زیادی به اندازه یک اقیانوس به ایران دارند و تنها با یک قطره نمی توانند اعتبار از دست رفته را احیا کنند لذا از سفیر آنها می خواهیم امور دیپلماتیک را یاد بگیرند و از این اقدامات انجام ندهند.جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:« ‏حکایت اهدای ۲۰۰۰ ماسک! توسط سفیر کره مانند آن گوسفند دزدی است که از مال دزدی می‌بخشید تا باقی آن حلال شود.شما اگر آرزوی شادی و سلامتی برای مردم ایران دارید آن ۷ میلیارد دلار بدهی خود را بپردازید.»

انتقاد شدید احمدی‌بیغش از رئیسی: دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رویکردهایی که دولت سیزدهم در مدت اخیر پیشه کرده است، گفت: آقای رئیسی، شما و تیم کاریتان مساله محور وارد کارزار شوید نه نمایشی و بی ثمر.محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس یازدهم در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: آنچه اینجانب را وادار به این نطق نموده، شرایط خاص کشور بعد از روی کار آمدن دولت جدید است که به نظر می‌رسد با توجه به رویکردهای دولت محترم و احاطه یک نوع بی‌برنامگی و قضاوت‌های مایوس کننده در سطح جامعه، نیاز است از سر دلسوزی به رئیس جمهور محترم و با انگیزه یادآور شوم؛ مهم ترین مساله در باب رفتارهای دولت، عدم برنامه محوری در سیاست‌های کوتاه مدت دولت است که جای پردازش و نقد منصفانه دارد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رئیس جمهور افزود: ارزیابی اولیه از اقدامات شما نشان می‌دهد که تمام این رفتارها بویژه سفر به استان‌ها عمدتا تسکین محور است، نه درمان محور، زیرا این مدل حکمرانی نشانی از درمان مشکلات ندارد.نماینده شازند در مجلس یازدهم تصریح کرد: از سوی دیگر وجود ضعف شدید در ادبیات گفتمانی جنابعالی در عرصه‌های مختلف، به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و دستاویز قرار گرفتن این ادبیات در شبکه‌های متعدد اجتماعی و رسانه‌های داخلی و خارجی زیبنده کشور نیست و شایسته است هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این روند اقدام نمایید.وی در ادامه یادآور شد: آنگونه که پیداست در دولت شما نیز پدیده مقدادیسم همان نقش غلطی را ایفاء می‌کند که آشناییسم در دولت روحانی ایفاء می‌کرد. مگر در کشور قحط الرجال علمی و سیاسی داریم که در نهاد ریاست جمهوری چهار نفر از اساتید برجسته دانشگاهی کشور دیده نمی‌شوند که حداقل در مناسبات رسمی چند خط بنویسند و به شما بدهند تا این همه شاهد گفتمان ضعیف و بحث برانگیز غیر علمی و غیر استنادی از شما نباشیم؟!احمدی بیغش همچنین اظهار کرد: اتکای افراطی به مجموعه‌ای محدود از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) در سطوح مدیریتی کلان کشور، حتی نام این امام عزیز و معصوم را نیز در جامعه تحت الشعاع قرار داده است، دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است، به یک عزیز دردانه خاص که باید همه اتفاقات، انتصابات و استنادها به ایشان ختم شود. این همان پدیده پرهزینه‌ای است که در هر دولت وجود داشته و در نهایت به پاشنه آشیل تمام عیار تبدیل می‌شوند که دیدیم در گذشته این طور بود.نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی؛ مردم انتظارشان از شما نسبت به قبلی‌ها بسیار متفاوت است. در باب سفرهای استانی جنابعالی باید عرض کنم که حضور شما در جای جای نقاط جغرافیایی کشور مفید و قابل قدردانی است اما نبود برنامه و استمرار یک کلیشه "مصوبات در مصوبات" نشان از عدم پختگی این سفرها دارد و نکته مهمتر مراجعه مستقیم شما به مردم برای یافتن مشکل، آخر مصیبت‌ است یعنی دولت نمی‌داند مشکل کجاست و خودش کجای کار است، تازه باید از مردم بپرسد که مشکل شما چیست؟ در حالی که همه می‌دانند سرچشمه، همان مدیران و بدنه اجرایی و نظارتی است که گل آلود و مسموم است، اما شما در پی بیمار شدگان که مردم بیچاره هستند، می‌گردید.احمدی بیغش با تاکید بر اینکه آقای رئیسی این نسخه شفا نمی‌دهد، افزود: انتصابات در وزارتخانه‌ها و سازمانهای تابعه دولت هم تقریبا دادِ همه دلسوزان را در آورده است، نفوذ برخی افراد در وزارتخانه‌ها برای انتصابات تا حدی است که تقریبا وزیر یا وزرای مربوطه به بی‌اثرترین فرد در این انتصابات تبدیل شده‌اند.

واکنش لاله افتخاری به حواشی انتصاب پسرش در دولت: نه توصیه کرده‌ام و نه می‌کنم

لاله افتخاری به حواشی انتصاب پسرش بعنوان سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد واکنش نشان داد.لاله افتخاری نماینده اسبق مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: انتصاب آقای عامریان بعنوان سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد با حمایت من نبود و این مسئله صحت ندارد.وی بیان کرد: من نه برای خودم، و نه برای فرزندانم نه توصیه کرده‌ام و نه توصیه می‌کنم. انتصاب آقای عامریان به دلیل شناختی است که وزیر کار از او داشته انجام شده و ارتباطی به من ندارد.افتخاری افزود: من گفتم سفرهای استانی رئیس جمهور جز سیره اهل بیت است و این مسئله را براساس تخصصم که رشته علوم قرآنی است، بیان کردم.

با این شیوه دیگر کسی جرات نمی‌کند حرفی بزند

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در مورد واکنش‌ها به اظهارات آیت‌الله صافی نیز اظهار کرد: «وقتی یک مرجع عالی‌قدر که نگاهش نسبت به نظام و انقلاب مشخص است، دلسوزانه تذکری می‌دهد و با این برخورد مواجه می‌شود، دیگر کسی جرات نمی‌کند حرفی بزند. آیت‌الله صافی یک زمانی جز شورای فقها بوده، همواره در نظام و انقلاب حاضر بوده و از آن دفاع کرده‌است. اگر به ایشان و اظهاراتش شک کنیم، چه کسی باقی می‌ماند. اینها در اثر تندروی است. یک مرجع صحبتی را مطرح کرده و این همه حرف و حدیث و اختلاف به وجود آمده است. یعنی بر وحدت و انسجامی که داشتیم خدشه وارد شده‌است. خیال می‌کنند این حرف‌ها را می‌زنند به نظام و رهبر کمک می‌کنند؟ خیر این حرف‌ها برای نظام و رهبری ضرر دارد. رهبر هم یکی از مراجع است و یقینا به حرمت مراجع معتقد است و این بی‌ادبی‌ها را بر نمی‌تابد.»

از علوم انسانی بت نسازید

عضو شورای نمایندگان نهاد از دانشجویان علوم انسانی خواست این علوم را برای خود بت نساخته و همواره با دید منتقدانه و ذهنی پر از سؤال با آن مواجه شوند؛ آزاداندیش و اهل تفکر بوده و به آنچه در کلاس درس می شنوند تعبد و تعصب نداشته باشند(نه له و نه علیه). همچنین ضمن تحصیل، آثار شهید مطهری و علامه مصباح یزدی را مطالعه کنند تا با روش اندیشیدن در حوزه های مختلف علوم انسانی و روش فهم از قرآن و سنت آشنا شوند.
رحیم پور ازغدی با اشاره به تنگ بودن عرصه برای حضور فعالان حوزه علوم انسانی اسلامی با برچسب هایی همچون بی سوادی و نظرات فاشیستی و...، خاطرنشان کرد: موضوع دین و موضوع علوم انسانی، انسان است بنابراین اگر هرگاه انسان را موجودی ابدی بدانیم، علوم مربوط به انسان، اسلامی خواهد بود.

انتقاد تند روزنامه اصولگرا به وزارت خارجه دولت رئیسی

روزنامه جوان نزدیک به جریان اصولگرایی درباره ماجرای اهدای دو هزار ماسک از سوی سفارت کره جنوبی به بیمارستانی در تهران در یادداشتی تحت عنوان «حقیر و وقیح مثل سفیر سئول» به این رخداد واکنش تندی نشان داد.

در بخشی از یادداشت این روزنامه آمده است:* کم‌ترین مجازاتی که برای این حقارت‌پذیری باید انجام شود، چیست؟! و کم‌ترین مجازاتی که باید برای سفیر متعفن کره‌جنوبی در نظر گرفت چیست؟! اخراج او از کشور هم نمی‌تواند پاسخی به این وقاحت باشد. سفیر کشوری که ۷ میلیارد دلار پول ایرانی‌ها را گروگان گرفته، با یک بسته ماسک در میدان خودنمایی می‌کند و چند ایرانی نا فهم هم به این تحقیر او کمک می‌کنند و ابزار آن می‌شوند، تا آن خسارت میلیاردی دوصد چندان شود! عکس این معرکه دلقک‌ها ضمیمه توئیتی بود که توئیتر سفارت کره‌جنوبی در تهران نوشته بود...

* این بیشتر به یک توطئه می‌ماند که اثر تخریبی آن برای آبروی یک ملت بسیار سنگین‌تر از هر اقدام دیگری بود. گویا مدیران این بیمارستان از هیچ فهمی در حد یک فعال نوپای رسانه‌ای و سیاسی هم برخوردار نیستند که بفهمند با آبروی یک ملت دارند چه کار می‌کنند!

* عکس این معرکه دلقک‌ها ضمیمه توئیتی بود که توئیتر سفارت کره‌جنوبی در تهران نوشته بود: «در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کووید-۱۹، جناب سفیر یون، ۲ هزار عدد ماسک (کی‌اف‌۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.»‌

* آن سفیر حقیر و متعفن کره به درک! چرا وزارت‌خارجه تنها به این بسنده کرد که «به این ماجرا در حد طنز نگاه می‌کنیم!» این اتفاقاً بسیار گریه‌آور است! طنزی نبود که کسی به آن بخندد. اگر سفارت کره‌جنوبی دغدغه کمک به مردم ایران را داشت، در این دوران تحریم و کرونا که معیشت زندگی مردم را به‌هم ریخته، پول مردم ایران را بازمی‌گرداند و بلوکه نمی‌کرد.

* وگرنه اهدای تعدادی ماسک در حالی که ۷ میلیارد دلار پول مردم ایران – چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان- از شهریور سال ۹۷ دست دولت کره است، چه معنایی جز تحقیر ملت ایران دارد؟ هر ماسک را با مردم ایران چند میلیون دلار حساب کرده اید؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :