مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر استانی نکوداشت زنده‌یاد «علی باسره» خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 31 October 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز در جریان بازدید از انجمن هنرهای نمایشی استان و پیگیری روند ساماندهی به وضعیت این انجمن، ضمن اشاره به جشنواره‌ها و همایش‌هایی که در آبان‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با حمایت کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، همایش تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت در آبان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا یک دوره تعطیلی در جشنواره تئاتر استان ایلام پیش آمد، افزود: امسال سی و چهارمین جشنواره استانی تئاتر ایلام با نکوداشت استاد «علی باسره» در راستای ارتقای جایگاه و اهمیت هنر نمایش در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و با هدف ایجاد انگیزه در هنرمندان و بالا بردن سطح کیفی آثار نمایشی استان، با توجه به تعطیلی مکرر اجراهای عمومی و به تبع آن عدم رغبت برای تولید اثر این جشنواره برگزار می‌شود.

خودآموز خاطر نشان کرد: در ماه جاری همایش تئاتر خیابانی روستا از سوی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی –شعبه ایلام در روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی یکی از موضوعات آثار نمایشی را اعتیاد و امید به پاکیزگی آن برشمرد و گفت: امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کارآفرینی و اشتغال‌زایی، معرفی فضای مجازی و محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه‌ از دیگر موضوعات آثار نمایشی خواهد بود.

خودآموز تاکید کرد: کلاس‌های آموزشی انجمن نمایش که به دلیل ساماندهی امور انجمن مدتی تعطیل شده بود، مجددا راه‌اندازی می‌شوند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار