محلول پاشی ۸۴ هکتار عرصه جنگلی شمشاد در غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران-نوشهر گفت: به منظور حفظ باقیمانده شمشاد هیرکانی در غرب مازندران ۸۴ هکتاراز عرصه های جنگلی شمشاد محلول پاشی شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 19 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر ، عبدالرضا سنگاری اظهارکرد: عملیات محلول پاشی شمشادها از اسفند پارسال تا مهرماه امسال در ۷ مرحله و در قالب قرارداد منعقده در سطح ۱۰۰ هکتارصورت می گیرد.

وی افزود: برای اجرای این عملیات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد .

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران-نوشهر با بیان اینکه این بهترین زمان ممکن برای اجرای عملیات محلول پاشی شمشادها است ،خاطرنشان کرد:زیرا محلول پاشی در این زمان بیشترین تاثیر برروی آفت هدف و ایجاد بیشترین تلفات و کاهش انبوهی جمعیت آفت را دارد.

سنگاری افزود:عملیات محلول‌پاشی درپارک جنگلی سی‌سنگان ،ماشلک نوشهر و منطقه گلندرود رویان انجام شد که در حال حاضر دارای شمشادهای سبز است.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهردرادامه تصریح کرد: برای این عملیات از محلول بیولوژیکی و سازگار با محیط زیست و موثر در امر کنترل افت استفاده شد که این ترکیبات هیچگونه پایداری در محیط نداشته و فاقد اثرات سوء بر روی محیط زیست و سایر موجودات زنده در طبیعت است.

از مجموع ۸۵۰۰ هکتار رویشگاه جنگلی شمشاد در غرب مازندران، سطحی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار طی طغیان" آفت شب پره "شمشاد از سال ۹۵ مورد خسارت قرار گرفته و حدود ۵ هزار هکتار نیز در اثر فعالیت قارچ عامل بیماری" سوختگی برگ "شمشاد (بلایت) دچار خشکیدگی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار