پایگاه اورژانس هوایی در گناباد فعال شد

فعالیت پایگاه اورژانس هوایی در گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی به عنوان سومین پایگاه اورژانس هوایی در این استان روز شنبه طی مراسمی آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 23 June 2018

به گزارش تابناک : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در این مراسم گفت: با پیگیری انجام شده این شهرستان به عنوان یکی از 44 نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در سطح کشور امسال انتخاب شد.
دکتر جواد باذلی افزود: اورژانس هوایی گناباد مجهز به یک دستگاه بالگرد BK117 به عنوان تنها بالگرد تخصصی و مجهز امداد و نجات و غیرنظامی تا شعاع 150 کیلومتری شهرستانهای گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه‌ ولات را در جنوب خراسان رضوی و بخشهایی از خراسان جنوبی پوشش می دهد. این بالگرد هم اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی در امداد و نجات مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: پایگاه اورژانس هوایی گناباد نخستین پایگاه سطح کشور است که امسال با این نوع بالگرد پیشرفته امداد و نجات فعالیت خود را آغاز می کند. با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی، نقطه تلاقی و ارتباط چهار استان و وجود برخی نقاط سختگذر استقرار پایگاه اورژانس هوایی طی سالهای گذشته در اولویت اقدامات قرار گرفت. 
او گفت: سرعت بخشی در امداد و نجات در زمان حوادث اهمیت زیادی در حفظ جان بیماران و و مصدومان و کاهش تلفات برخوردار است و راه اندازی اورژانس هوایی نقش مهمی در این زمنیه دارد.
فرماندار گناباد نیز در همین مراسم گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت خود همواره به عنوان نقطه معین در زمان حوادث مورد نظر بوده و با توجه به قرار گرفتن آن در نقطه ورودی جنوب خراسان رضوی راه اندازی اورژانس هوایی از اهمیت خاصی برخوردار است.
محمدعلی نبی پور افزود: دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت توجه خاصی به توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی دارد. در این چارچوب 700 میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان بهلول گناباد اختصاص یافت زیرا تکمیل زیرساختهای درمانی در کاهش مهاجرت از این منطقه موثر است.
حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه اندازی اورژانس هوایی گناباد به عنوان بستر مهم امدادرسانی در جنوب خراسان رضوی از چند سال پیش به عنوان یک دغدغه جدی توسط مسئولان و دست اندرکاران ذیربط پیگیری شد و در نهایت با موافقت وزیر بهداشت، تکمیل زیرساختهای لازم و اختصاص بالگرد پیشرفته امدادی راه اندازی شد. 
پایگاه‌ اورژانس هوایی گناباد پس از مشهد و سبزوار سومین پایگاه از این نوع در خراسان رضوی است. 
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار