تولید روزانه یک تن پسماند های خطرناک در همدان

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: روزانه در حدود یک تن پسماند عفونی و خطرناک از مراکز خصوصی استان شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و دندانپزشکی‌ها تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 17 May 2018
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: روزانه در حدود یک تن پسماند عفونی و خطرناک از مراکز خصوصی استان شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و دندانپزشکی‌ها تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، عادل عربی در کارگروه مدیریت پسماند استان همدان، با بیان این مطلب افزود: به منظور ایجاد بستر مناسب برای ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند تولیدی در این اماکن، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به شناسایی و فراخوان پیمانکاران ذیصلاح، اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: به همین منظور شرکت پیمانکاری که حداکثر امتیاز مربوطه را کسب کند به کارگروه استانی معرفی شده و پس از اخذ مجوز‌های لازم نسبت به جمع‌آوری، انتقال و مدیریت (بی‌خطر سازی) پسماند‌های پزشکی مربوطه در یک مرکز واحد اقدام خواهد کرد و این پسماند‌ها بعد از بی‌خطرسازی در سایت پردازش و مدیریت زباله شهر همدان دفن می‌شود.

عربی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده چهار شیوه‌نامه مدیریت پسماند‌های پزشکی، اجـرای ضـوابط و روش‌هـای مـدیریت اجرایـی پسـماند‌های پزشـکی و پسـماند‌های وابسـته بـرای کلیـه اشـخاص حقیقـی و حقـوقی کـه پسـماند‌های پزشـکی را در هـر شـکلی تولیـد، تفکیـک، جداسـازی، جمـع‌آوری، دریافـت، ذخیره، حمل، تصفیه، دفع و یا مدیریت می‌کنند، الزامی است.

گفتنی است؛ دومین جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند استان همدان با موضوع بررسی پیشرفت طرح جامع مدیریت پسماند استان در دو ناحیه شمال، مرکز و جنوب و نیز تعیین تکلیف سایت نخاله‌های ساختمانی شهر همدان و موضوع رهاسازی زباله و نخاله در حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش پیشرفت تهیه طرح جامع توسط شهرداری‌های همدان و ملایر به عنوان مجریان مدیریت پسماند دو ناحیه استان مقرر شد شهرداری همدان ظرف ۱۵ روز آینده نسبت به عقد قرارداد با شرکت مهندسان مشاور برگزیده اقدام و عملیات تهیه طرح جامع ناحیه شمال، مرکز استان در اسرع وقت آغاز شود.

در ضمن مصوب شد شهرداری ملایر نیز مراحل تهیه گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی محل پردازش و مدیریت پسماند ناحیه جنوب استان را تسریع کند.

در زمینه محل دفع نخاله‌های ساختمانی همدان هم مقرر شد شهرداری همدان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی نسبت به تملک و آماده‌سازی محل جدید سایت مدیریت پسماند‌های ساختمانی همدان اقدام و ساماندهی محل فعلی دفع نخاله‌های ساختمانی را با جدیت بیشتر دنبال کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار