همدان درسکوی دوم بیکاری

دبیرکل و عضو خانه صنعت، معدت و تجارت ایران گفت: نرخ بیکاری استان همدان بین 6.4 تا 7.2 درصد است به طوریکه همدان پس از مرکزی از نظر نرخ بیکاری دومین استان کشور است.
کد خبر: ۵۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 07 July 2015
دبیرکل و عضو خانه صنعت، معدت و تجارت ایران گفت: نرخ بیکاری استان همدان بین 6.4 تا 7.2 درصد است به طوریکه همدان پس از مرکزی از نظر نرخ بیکاری دومین استان کشور است.

به گزارش ایسنا، "سیدمحمدرضا مرتضوی" در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت بتون صنعت بریس، با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور بین 10.7 تا 10.8 درصد است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در همدان بسته به فصل کاری متفاوت است چراکه استان زراعی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: استان همدان از نظر واگذاری زمین و صنایع تولیدی در کشور از سوی دولت رتبه دوم را کسب کرده است.

مرتضوی که 33 سال رئیس سندیکاست، از صداقت و صراحت استاندار برای جذب سرمایه‌گذار ابراز خرسندی کرد و افزود: به عنوان کسی که در رشته‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌ام با مشاهده روی خوش و صداقت مدیر ارشد استان برآن شدم تا شانسم را در همدان هم امتحان کنم.

وی با بیان اینکه مدیر ارشد استان حس خوبی را به سرمایه‌گذار القا می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صاحب صنایع های‌تک هستم و در گذشته به علت اینکه پدرم آسیابان بود برای خرید گندم سفرهای متعددی به همدان داشتم و هم‌اکنون با مهیا بودن بستر لازم قول می‌دهم در این استان سرمایه‌گذاری کنم.

مرتضوی وسعت همدان را 19 هزار و 400 کیلومتر با یک میلیون و 758 هزار نفر جمعیت واقع در یک منطقه ژئوپلیتیک کشور دانست و گفت: همدان حدفاصل استان‌های کردستان، لرستان، قزوین، زنجان و در شاهراه استراتژیک کشور قرار گرفته است و امکانات بسیار زیادی دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به مزیت‌های بی‌شمار استان همدان، اظهار کرد: در همدان آنطور که باید از معادن از جمله گرانیت، سنگ آهک، سنگ ساختمان، سرب، روی، نقره، سیلیس و دولومیت بهره‌برداری نشده است که اگر کاسه سست ترک خورده تحریم شکسته شود مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همدان دارای صنایع دستی و قطب گردشگری در کشور بوده و زمین‌های حاصلخیز و پربرکت دارد، خاطرنشان کرد: دستورهای دین، عقلا و حکما بسیار ساده است که اگر همین دستورات مورد توجه قرار گیرد و همراه، همکار و کنار یکدیگر باشیم می‌توانیم نسبت به تولید ثروت و نه به گسترش فقر و رخت بر بستن برکت، چشم و هم‌چشمی کنیم.

مرتضوی با اشاره به فرمایشات مولی‌الموحدین علی(ع) اظهار کرد: جوانمردی و داشتن علاقه به ایجاد توسعه و کار در کشور تنها راه مبارزه با فقر است.

وی یادآور شد: در گذشته در همدان شرکت‌ها و موسسات بالای 50 نفر بسیار کم بود اما امروز می‌بینیم که با توجه ویژه دولت و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ و کوچک متعددی همچون تولید لنت ترمز با همکاری کره‌ای‌ها، بخاری‌های کم مصرف با همکاری ژاپنی‌ها و فولاد با ظرفیت 250 هزار تن استان به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنایع دستی، ریخته‌گری، چدن، فولاد، تولیدهای کشاورزی استان و ... در مسیر ترقی و پیشرفت است و بی‌توجهی‌های گذشته با همت مدیر ارشد استان جبران می‌شود. وی قول داد: مبلغ خوبی برای استان همدان به منظور ورود و جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی در ادامه به بیان گزارش مسائل کلان کشور پرداخت و اظهار کرد: به لطف عمود خیمه کشور پروژه ایران‌هراسی که به رهبری اسرائیل و رژیم صهیونیسم در دنیا بر روی آن کار می‌شد، شکست خورده است و مشاهده می‌کنیم که نمایندگان کنگره آمریکا، بدعهدی‌های دولتشان را به مقام معظم رهبری اعلام کردند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پایمردی تک تک ایرانیان از شهید فهمیده گرفته تا شهید همت باعث شد تا پرچم اقتدار و سرافرازی ملت ایران برافراشته شود.

کشور در مسیر توسعه گام‌های خود را محکم برمی‌دارد

به گفته دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، کشور در مسیر توسعه گام‌های خود را محکم برمی‌دارد به طوریکه رشد منفی اقتصادی در سال‌های 90 و 91 تبدیل به رشد مثبت شده است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری و خواسته همه عقلای کشور رشد اقتصادی باید به هشت درصد برسد.

وی ایران را جزو کشورهای کم بدهی دنیا دانست و افزود: در بین کشورهای دنیا ایران کم بدهی‌ترین کشور است بنابراین موقعیت ممتازی برای سرمایه‌گذاری دارد و امن‌ترین و باسوادترین کشور منطقه محسوب می‌شود و پتانسیل سرمایه‌گذاری دارد به طوریکه هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان را داریم و می‌توانیم این رتبه را بهبود بخشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با اعتماد، ایمان، همدلی و همزبانی می‌توانیم کشور را در مسیر توسعه پایدار ثروت و زدودن فقر برسانیم.

وی یارانه گرفتن را در شأن مردم ایران ندانست و گفت: باید به نقطه‌ای از سرمایه‌گذاری و تولید ثروت برسیم که هیچ ایرانی چشم‌داشتی به حساب یارانه‌اش نداشته باشد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار