محمد حسین نیکتاش در گفتگو با تابناک:

استرس واضطراب نشانه های روان تنی را در فرد افزایش می دهند

مسئول مرکز مشاوره و روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: استرس یعنی فشار روانی که دریک موقعیت زمانی به افراد وارد می شود که در نتیجه ی استرس واضطراب نشانه های روان تنی مانند درد ناحیه شکم و سردرد و... در فرد بروز می کند.
کد خبر: ۴۵۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 12 July 2017
 محمد حسین نیکتاش روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه،  با بیا ن اینکه استرس و اضطراب با یکدیگر تفاوت دارند، اظهارداشت: اضطراب یعنی ترس مداوم که در زندگی فرد دائم شده   وافرادمضطرب ترس مبهمی را در همه ی مراحل زندگی خود بهمراه دارند.

وی  در ادامه به نشانه های استرس و اضطراب در فرد اشاره کرد و افزود: نشانه های روان تنی مانند درد در ناحیه شکم، سر درد، اختلال در خواب (پر یا کم خواب)، افکار و نگرش های منفی، احساس تشویش مداوم، اختلال در خوردن غذا( کم یا پر خوری) دراین گونه از افراد بروز می کند.

مسئول مرکز مشاوره روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره  اینکه توکل به خدا و ارتباط معنوی باخداوند باعث آرامش  می شود، تصریح کرد: اعضای خانواده باید با یکدیگر ارتباط مناسبی برقرار کنند به گونه ای که والدین از تحقیر ومقایسه فرزندان خود با دیگر همسن وسالان آنها خودداری کنند.

نیکتاش خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که دارای استرس و اضطراب هستند بمنظور فائق آمدن برآن لازم است متناسب با توانایی، سطح انتظارات و توقع خویش را پائین آورند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار