در ادامه لغو برنامه های مجوز دار در دولت یازدهم / باز هم سخنرانی نماینده تهران حاشیه ساز شد

تابناک تهران - "تبیین شعار سال 94 دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" عنوان همایشی است که قرار بود عصر پنج شنبه با حضور چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا - علی مطهری، موسوی لاری، ابراهیم اصغرزاده، محسن مهرعلیزاده، نجفقلی حبیبی و احمد توکلی - برگزار شود اما چند ساعت مانده به برگزاری و با بهانه تداخل برنامه های سالن همایش ، این مراسم لغو شد.
کد خبر: ۴۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 02 June 2015
لغو سخنرانی ها و همایش های مجوز دار در دقیقه نود آنقدر زیاد شد که علی مطهری نماینده اصولگرای تهران را دست به قلم کند. او که خود یک بار در شیراز مورد حمله قرار گرفت حالا در نامه ایی به رییس جمهور خواستار جلوگیری از تکرار این امر شده است.

لغو سخنرانی مطهری در کرج ، این نماینده تهران را آنقدر عصبانی کرده است که وزیر کشور را تهدید به استیضاح کند.   او با تاکید بر این که «این تهدیدها و اعمال محدودیت‌ها در دولت سابق نبود» به رییس جمهور می گوید که «بهانه توجیه وضع موجود قابل پذیرش نیست زیرا مردم با توجه به شعارها و وعده‌های جناب‌عالی به شما رأی دادند و همراهی مسئولان اجرائی با طرفداران خفقان را در این دولت برنمی‌تابند». 

"تبیین شعار سال 94 دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" عنوان همایشی است که قرار بود عصر پنج شنبه با حضور چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا - علی مطهری، موسوی لاری، ابراهیم اصغرزاده، محسن مهرعلیزاده، نجفقلی حبیبی و احمد توکلی - برگزار شود اما چند ساعت مانده به برگزاری و با بهانه تداخل برنامه های سالن همایش ، این مراسم لغو شد.

بر اساس آنچه که علی مطهری در نامه خود نوشته است ، این همایش به علت مخالفت و تهدید امام‌جمعه کرج و یک نهاد نظامی و یکی از نمایندگان کرج و به‌دنبال آن سستی و بی‌مسئولیتی و عقب‌نشینی استاندار البرز و فرماندار کرج لغو شد. نماینده تهران در نامه خود به رییس جمهور نوشته است « گفته بودند اگر این همایش برگزار شود، بدتر از شیراز می‌کنیم و قلم پایشان را می‌شکنیم و متأسفانه استاندار و فرماندار هم به‌جای آنکه بگویند ما طبق قانون با شما برخورد می‌کنیم، تسلیم قانون‌شکنان شدند»

لغو برنامه کرج اتفاق تازه ایی نیست و پیش از این هم همایش ها و سخنرانی های مختلفی – سخنرانی سید حسن خمینی ، تلاش برای لغو سخنرانی هاشمی در دانشگاه امیرکبیر ، برگرداندن الهه کولایی از فرودگان شیراز به تهران و ... -  لغو شده است. 

روشن است که تکرار این اتفاقات در دولتی که وعده باز کردن فضای سیاسی را می داد قابل تامل است و نماینده تهران به درستی وزیر کشور را هدف گرفته و رییس جمهور را خطاب قرار داده است.
حسن رسولی کارشناس مسایل سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با تابناک تهران با بیان این که مرجع متولی فعالیت های سیاسی و تامین امنیت در مرحله اول در ساختار وزارت کشور و در مرحله بعدی در تشکیلات شورای امنتی کشور متمرکز است ، گفت : در ماه های اخیر متناوبا مشاهده کرده ایم که به خاطر روشن نبودن خط و مشی این مراجع با موضوعات یکسان برخوردهای کاملا متفاوت صورت گرفته است.

وی به دو سخنرانی علی مطهری در شیراز و مشهد اشاره کرد و گفت : دیدیم که علی مطهری به عنوان نماینده مجلس ، فرزند شهید مطهری و یک صاحب نظر سیاسی نتوانست در شیراز سخنرانی کند و حمله به وی تنش ها و التهابات داخلی وبعضا بین المللی داشت اما با همین ساز و کار در دانشگاه مشهد سخنرانی کرد و هیچ یک از آن مسایل پیش نیامد.

رسولی در ادامه به لغو سخنرانی چهره های سیاسی در کرج اشاره کرد و افزود : اظهارات فرماندار کرج را مشاهده کرده و به عنوان یک مدیر نسبتا قدیمی وزارت کشور متوجه نشدم چرا یک اجتماع با موضوعیت تبیین سال همدلی وهمزبانی و حضور چهره های سیاسی شناسنامه دار و برخاسته از هر دو جریان سیاسی نتوانسته در مرکز استان البرز برگزار شود ؟! 

وی افزود : تامین امنیت داخلی و توسعه سیاسی مسولیت روشنی است که مسولان باید با اعتماد به نفس و احساس مسولیت به آن پاسخگو باشند و هر چه سریعتر به این فضای نامناسب و غیرپایدار که هزینه فعالیت سیاسی را افزایش می دهد ، خاتمه دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار