نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که با تصویب طرحی، آتش نشانی را در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار دهند.
کد خبر: ۳۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 31 January 2017
مرتضی طلایی روز سه شنبه در سیصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران افزود: طرح سختی شغل آتش نشانی چند سالی است که در مجلس شورای اسلامی طرح شده و همچنان بلاتکلیف مانده است.
وی اظهار کرد: با تصویب این طرح، امنیت شغلی نیروهای آتش نشان تضمین می شود.
طلایی با اشاره به شهادت 16 مامور آتش نشانی شهر تهران در حادثه پلاسکو افزود: شایسته نیست که شهدای آتش نشان را به عنوان شهید خدمت قلمداد کنیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو، همانند شهدای دوران دفاع مقدس و هسته ای جان خود را برای نجات مردم فدا کردند.
طلایی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست کرد که شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو همانند شهدای دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شوند.
ساختمان پلاسکو حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از چند ساعت عملیات اطفای حریق، به طور کامل فروریخت.
دراین حادثه 16 آتش نشان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 4 شهروند(کسبه و مالک واحدهای تجاری) نیز جان خود را از دست دادند.
ساختمان پلاسکو حدود ساعت 8 صبح پنجشنبه 30 دی ماه دچار آتش سوزی شد و پس از 3 ساعت فرو ریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروند در زیر آوار جان باختند. 
پیکرهای شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو روز گذشته با حضور گسترده مردم در مصلای تهران تشییع و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار