ابتکاری جالب برای مواقع اضطراری در فسا

منوچهر جوکاران ؛مسوول واحد مدیریت و کاهش خطر بلایای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا در این خصوص گفت : طرح آدرس ما ،که برای اولین بار در فسا اجرا شد ، طرحی است برای آدرس دهی افراد در شرایط اضطراری، در زمانی که نیاز به حضور سریع نیروهای امدادی و درمانی در خانه است .
کد خبر: ۳۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 23 January 2017
به گزارش تابناک فارس:این طرح به ابتکار واحد مدیریت و کاهش خطر بلایای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا و با همکاری اورژانس 115 و آتش نشانی فسا اجرایی شده است.

مهندس جوکاران افزود : بسیاری از افراد در زمان مواجهه با حوادث ناگوار مثل سکته های مغزی و قلبی نزدیکان ، آتش سوزی منزل و سایر حوادث ، در زمان تماس با اورژانس یا آتش نشانی ، تمر کز ذهنی خود را از دست داده و توان آدرس دهی دقیق را به دلیل فشار روحی زیاد ندارند،  یا ممکن است در یک میهمانی برای صاحب خانه حادثه ای رخ دهد و مهمان برای تماس با نیروهای امدادی ، از آدرس دقیق منزل بی خبر باشد و توجه به این مشکلات باعث شد ، طرح آدرس ما برای اولین بار در کشور و در شهر فسا اجرا شود .
http://webmail.tabnak.ir/?_task=mail&_uid=217&_mbox=INBOX&_action=get&_part=3
مسوول واحد کاهش خطر بلایا در خصوص کارت- پوستر طراحی شده آدرس ما گفت   : این کارت - پوستر دارای محل های خاصی برای نوشتن آدرس و تلفن منزل می باشد و شماره تلفن های ضروری مراکز امدادی و درمانی روی آن نوشته شده است و در خصوص چگونگی تکمیل و محل قرار دادن آن در کنار تلفن منزل توصیه های مورد نظر در کارت ثبت شده است .

مهندس جوکاران خاطر نشان کرد : هدف از اجرای  طرح آدرس ما و تکمیل این کارت این است که همه افراد خانواده  به این موضوع و ضرورت آدرس دهی صحیح به نیرو های امدادی آشنا شوند و تمرینی است برای همه ی اعضای خانواده تا از آدرس پستی محل زندگیشان آگاه باشند و در زمان نیاز و بروز حوادث آدرس دقیق از طریق این کارت به نیرو های امدادی داده شود .

گفتنی است مرحله اول این طرح با توزیع  5000 کارت "طرح آدرس ما "در اماکن عمومی و مراکز بهداشتی- درمانی شهرستان فسا در حال اجرا می باشد و کارت طراحی شده برای استفاده عموم مردم در شماره بهمن ماه نشریه کشوری یک یک پنج نیز چاپ شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
اورژانس 115 و آتش نشانی و سایر سازمانهای امدادی با نصب نرم افزارهای آدرس یاب بر روی سامانه های خود می توانند به راحتی از روی شماره تلفن تماس گیرنده به آدرس تماس گیرنده دست یابند. بیشتر آژانسهای تاکسی تلفنی مجهز به این سامانه هستند .چرا مدیران ما از تکنولوژی های جدید استفاده نمی کنند؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار