3 سال پیش ایران نهمین اقتصاد فاسد دنیا بود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ایران تا سه سال قبل در فساد اداری و فضای کسب و کار سقوط آزاد داشت.
کد خبر: ۲۹۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 08 September 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:حجت الله ميرزايي كه براي شركت در جشنواره تقدير از تعاونگران برتر فارس به شيراز سفر كرده بود افزود: شركت هاي تعاوني تشكيل شده در ايران عمدتاً شركت هايي كوچك هستند و به همين دليل به سلامت اقتصادي، اداري و همچنين فضاي كسب و كار حساس اند.
 
وي با بيان اين كه تا دو سه سال قبل تعاوني ها، از فضاي مناسبي براي فعاليت برخوردار نبودند افزود: تا سه سال پيش ايران در فساد اقتصادي دچار سقوط آزاد بود و رتبه اش از رتبه 66 جهان در مبارزه با فساد اقتصادي به رتبه 168 جهان رسيد يعني فقط 8 كشور در دنيا از ايران فاسدتر بودند.
 
وي گفت: همچنين رتبه ايران در بهبود فضاي كسب و كار از رتبه 88 به 152 تنزل يافت و در سنوات 84 تا 89 نيز فرار سرمايه ها 125 برابر شد.
 
ميرزايي بيان داشت: متاسفانه در يك دوره طولاني با وجود برخورداري كشور از شگفت‌ترين درآمدها متاسفانه رشد اشتغال اتفاق نيفتاد و تورم 35 درصدي بسياري از بنگاه ها را تعطيل كرد و نرخ ها بالاي بيکاري را رقم زد.
 
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد: خوشبختانه در اين سه سال تلاش دولت به افزايش اعتماد مردم به نظام بوده كه يكي از اين راهها، بهبود فضاي اقتصادي است.
به گفته وي، شاخص كسب و كار در اين سه سال، ارتقاي 32 رتبه‌اي پيدا كرده و تورم نيز كاهش 30 واحد درصدي داشته است.
 
ميرزايي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم افزايش اعتماد مردم به تعاوني ها تاكيد كرد و گفت: اعتماد مردم سرمايه اجتماعي است و میتوان با اين سرمايه و با استفاده از فعاليت بهينه شركت هاي تعاوني، حوزه كسب و كار را رونق داد.
 
به گفته وي، شركت هاي تعاوني با سابقه 160 سال فعاليت، يك ميليارد نفر در دنيا عضو دارند و در ايران نيز يك ميليون نفر در شركتهاي تعاوني اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
وجالب انکه رییس دولت فساد ازادنه به هر جا میرود واز دست اوردهای خود مداحی میکند
ودلواپسان اورا یاری میدهند
رسوا خواهید شد به فضل الهی
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار