مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد: افاغنه مقیم ایران برای تمدید کارت آمایش خود فقط تا 31 شهریور ماه امسال مهلت دارند و قابل تمدید نیست.
کد خبر: ۲۸۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 19 August 2016
احمد محمدی فر افزود: افاغنه باید به یکی از 165 دفتر فعال کفالت اقامت واشتغال خارجی در سراسر کشور مراجعه کنند و مدارک خود را برای تمدید کارت آمایش ارائه دهند تا کارت آنان در اسرع وقت صادر شود.

محمدی درباره هزینه های پرداختی افاغنه بابت صدور کارت آمایش خاطرنشان کرد: هر فرد افغانستانی باید برای صدور کارت آمایش خود سالیانه 17هزار و 200 تومان بپردازد که این مبلغ به حساب خزانه کشور واریز می شود.

وی ادامه داد: طرح آمایش یاد شده از ابتدای امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ ضمن اینکه کارت های آمایش افاغنه مقیم کشور یکساله است و هرسال باید تمدید شود.
این مقام وزارت کشور اظهار کرد: در زمان حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر از افاغنه به طور قانونی در کشور حضور دارند که از این شمار، 850 هزار نفر کارت آمایش را دریافت کرده اند و بقیه گذرنامه روادید دارند.

براساس آمار موجود وزارت کشور در زمان حاضر حدود سه تا چهار میلیون افغانستانی در کشور حضور دارند که نیمی از آنان مجوز قانونی ندارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار