عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد سازمان بهزیستی با مشغله بسیار نتواند از عهده اداره کمپ‌های ترک اعتیاد برآید در نتیجه نهادهای خصوصی می‌توانند برای نگهداری و مدیریت این کمپ‌ها اقدام کنند.
کد خبر: ۲۷۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 10 August 2016
سید حمزه امینی،گفت: با توجه به سازمان بهزیستی یک سازمان خدمتگزار در راستای خدمت‌رسانی به مردم است مشغله‌های زیادی دارد و بعید می‌دانم از عهده نگهداری مراکز ترک اعتیاد برآید.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نهادهای خصوصی بهتر بتوانند از عهده مراکز ماده 16 برآیند و بهتر است بخش خصوصی در اولویت باشد و برای نگهداری و مدیریت معتادان اقدام کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: البته برخی از مراکز خصوصی امکانات چندانی برای نگهداری معتادان ندارند که اگر دولت از آنها حمایت کند و نظارت لازم را داشته باشد شاید بتوان در امر اعتیاد بهتر کار کرد.
 
امینی در رابطه با اینکه این  افراد در مراکز غیرتخصصی درمان شده و برای جامعه آسیب محسوب می‌شوند، گفت: خروج این افراد از مراکز ترک اعتیادی که تخصص لازم را ندارند با آسیب‌های متعددی همراه است و این دغدغه خاطر ما است، رفتن معتادان به این مراکز یک روی سکه است و روی دیگر این است که بعد از بیرون آمدن اگر بیکار باشد باز هم به اعتیاد روی می‌آورد.
 
وی ادامه داد: بعد از ترک کمپ باید تمهیداتی اندیشیده شود، فرد معتاد شغلی داشته باشد چرا که رأس همه معضلات بیکاری است و باید دولت در این زمینه کاری کند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آماری که در خصوص بیکاران در جامعه داده می‌شود خیلی با آمار واقعی فاصله دارد آنچه گفته می‌شود بسیار پایین است در مورد اعتیاد هم با کمی بررسی می‌بینیم که در گوشه و کنار خانه‌ها، اعتیاد رسوخ کرده و تفریح برخی از افراد مصرف مواد مخدر شده است که آن هم به دلیل بیکاری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار