استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهي در كاهش مصرف كالاي قاچاق در كشور

مدیرکل فرهنگی ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهي در مبارزه و كاهش مصرف كالاي قاچاق در كشور شد و افزود: ما سه جامعه هدف را براي تغییر الگوی مصرف و كاهش مصرف كالاي قاچاق تعریف کرده‌ایم كه یکی از جوامع ما جامعه بانوان است چون مدیران مصرف در منازل، خانم‌ها هستند و زنان در این خصوص تصمیم می‌گیرند و می‌خواهیم در این جامعه تغییر رویکرد ایجاد شود.
کد خبر: ۲۶۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 18 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالمجيد نگارش نژاد در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: در اقدامات فرهنگي در ابتدا باید به افراد آگاهی دهیم که مصرف کالای قاچاق چه تبعات فرهنگی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی به همراه دارد و این باور را ایجاد کنیم که این مسئله بسیار مهم است.
 
مدیرکل فرهنگی ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: جامعه آموزشی و دانشگاهي نيز ویژگی‌های بسیار خوبی در اين راستا دارند و اگر بتوانیم در معلمان و اساتید تغییر رفتار نسبت به مصرف كالاي قاچاق ایجاد کنیم، آنها افسران جنگ نرم مبارزه با قاچاق خواهند بود.
 
نگارش نژاد تصريح كرد: آموزش و پرورش تا دل روستاها حضور دارد و دانش آموزان و دانشجویان در سنی قرار دارند که تغییر پذیری در آنها ممکن است و بر اين اساس جامعه هدف مناسبي براي ايجاد باور در خصوص عدم مصرف كالاي قاچاق هستند و جامعه دیگر مد نظر ما نهادهای مذهبی همانند ائمه جمعه و کانون‌های مساجد هستند.
 
وي تهیه محتواي فرهنگي را از اساسی ترین موضوعات در مبارزه با قاچاق برشمرد و اظهار کرد: در نظر داريم از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها در اين راستا و تاليف كتب استفاده كنيم.
 
مدیرکل فرهنگی ستاد مركزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان كرد: سند جامع اقدامات فرهنگی، پژوهشی و آماری در مبارزه با قاچاق كالا و ارز را تدوين و مصوب كرده‌ايم که با حضور کارشناسان فرهنگی در استان‌ها آن را تبیین خواهیم کردیم و ديگر هدف ما نيز حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفيت اين فضا براي مبارزه با قاچاق است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار