مدیر جهاد کشاورزی بابلسر

آغاز برداشت توت‌فرنگی از 800 هکتار مزرعه در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از آغاز برداشت توت‌فرنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این محصول در سطح حدود 800 هکتار از اراضی کشاورزی بابلسر کشت شده است.
کد خبر: ۲۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 13 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حسن رزاقی در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه در نیمه‌دوم سال زراعی 94 و 95 هستیم، اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر در این سال اهدافی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده که به‌دنبال تحقق و اجرای این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه امروز آغاز برداشت محصول توت فرنگی است، افزود: این محصول در سطح حدود 700 تا 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود با برداشت حدود 10 تا 15 تن در هکتار شاهد رونق برداشت این محصول در سطح شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه اگر موفقیتی در بحث ردیف توسعه اعتباری، زراعت زراعی، باغبانی و سایر بخش‌ها را شاهد هستیم، حاصل تلاش کشاورزان و مسئولان شهرستان است، تصریح کرد: کشاورزی در سطح شهرستان بابلسر زودتر از موعد مقرر نسبت به سایر شهرستان‌ها انجام می‌شود.

رزاقی با اشاره به اینکه برای رونق و توسعه بخش کشاورزی نیاز به ابزار و آلات کشاورزی است تا به نتیجه مطلوب برسد، خاطرنشان کرد: تأمین انرژی مورد نیاز کشاورزان، سوخت و تأمین آب مورد نیاز مهم‌ترین فاکتور بخش کشاورزی است که باید به آن توجه شود.

وی آب را عامل محدودکننده در بحث کشاورزی سطح شهرستان دانست و افزود: شهرستان بابلسر با مشکل شدید کم‌آبی مواجه است، به گونه‌ای که به دلیل عدم لایروبی انهار، آب‌بندان‌ها و زه‌کش‌ها بسیاری از مزارع زراعی و اراضی این شهرستان زیر آب است که امکان کشاورزی برای این زمین‌ها وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه کشاورزی مشمول زمان است و اگر برای رفع مشکلات کشاورزان، زمان را با تشریفات قانونی هدر دهیم کشاورز فرصت را از دست داده و فرصت جبران ندارد، اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، 10 شاخص معرفی شده که افزایش ضریب کشت و تولید مهم‌ترین آن است و در طرح محوری نیز بحث توسعه‌ای معنا ندارد.

وی با اعلام اینکه افزایش تولید در واحد سطح و افزایش ضریب کشت مهم‌ترین اهداف این نهاد است، ادامه داد: برای تحقق این امر جهاد کشاورزی شهرستان 28 آیتم را مشخص کرده که نیاز است برای دست‌یابی به اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی شهرستان این موارد محقق شود.

رزاقی با تأکید بر حفظ بستر کشاورزی موجود شهرستان تصریح کرد: با از دست رفتن زمین‌های کشاورزی، تولید کاهش و از بین می‌رود، جهاد کشاورزی مانعی برای توسعه نیست اما توسعه بخش‌های مختلف نباید آسیبی به اراضی کشاورزی برساند و اراضی باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بابلسر به‌دلیل جاذبه‌های خاص منطقه‌ای که دارد با درخواست بالای اراضی مواجه بوده و هجوم به سوی اراضی کشاورزی است، خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی طبق قانون باید از این اراضی محافظت کند، به گونه‌ای که قانون مشخص کرده است که در روستاها ساخت مسکن باید در محدوده طرح هادی انجام شود و در خارج از روستا ممنوع است، متخلف از قانون مجرم تلقی می‌شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز اجازه ارائه خدمات و مجوز به این افراد را ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات ناخوشایند به دلیل عدم آگاهی از قانون است و برخی دهیاران بدون آگاهی از قانون، مجوز غیرقانونی صادر می‌کنند که بخشداران باید قوانین را به دهیاران آموزش دهند، بیان کرد: جهاد کشاورزی می‌تواند براساس تبصره دو قانون حفظ کاربری اگر اتفاقی در اراضی کشاورزی با تشخیص کارشناسان کشاورزی غیرقانونی صورت گیرد، با حضور نماینده دادسرا یا دادگاه نسبت به قلع و قمع بنا اقدام و زمین را به حالت اول برگرداند.

وی با اشاره به اینکه امنیت کشور در گرو زمین‌های کشاورزی بوده و اقدام ما در اجرای قلع و قمع یک عمل بازدارنده است، اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی در سطح شهرستان اقدام قانونی برای قلع و قمع آن انجام خواهیم داد و در این باره با هیچ کس تعارفی نداریم.

زارعی در پایان به تأمین سوخت و آب مورد نیاز کشاورزی، همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان برای حفظ کاربری اراضی و ارائه مجوزها لازم به چاه‌های کشاورزی تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار