معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

استان آذربایجان شرقی استانی برتر از نظر امنیتی است

بازرسی‌های منظم از دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی از جمله برنامه‌های مدیریت استان در سال جاری بود
کد خبر: ۱۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹ 19 March 2015

سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در  آخرین جلسه شورای اداری استان  در سات 93با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین امنیت در سطح استان، گفت: در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امنیتی و نظامی، استان آذربایجان شرقی استانی برتر از نظر امنیتی است و تامین امنیت پایدار از سیاست‌های اصلی مدیریت استان است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شوراهای تامین در تبریز و 20 شهرستان استان در سال جاری 500 جلسه تشکیل داده است.

وی، از کشف و ضبط حدود 650 قبضه سلاح غیرمجاز و 863 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز جزو استان‌های برتر کشور است.

شبستری با اشاره به عزم جدی مدیران استان برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، از انهدام 40 باند تهیه و توزیع موادر مخدر، دستگیری بیش از 17 هزار نفر و پاک‌سازی 717 نقطه آلوده استان در این راستا خبر داد و گفت: برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر نیز مرکز ماده 16 در حال احداث است که فعالیت آن از ابتدای سال 94 آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین‌خواری، تشکیل قرارگاه‌های زیستی و سایبری پدافند غیرعامل، تشکیل شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور و تشکیل شورای سیاست‌گذاری برون‌مرزی استان در سال جاری خبر داد.

شبستری حل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی را از جمله سیاست‌های اصلی مدیریت استان اعلام کرد و گفت: در این راستا مشکلات تعدادی از موسسات و صندوق‌های قرض‌الحسنه از جمله شفامهر و فرهنگیان مرند حل و حدود 160 مورد اعتراضات و تجمعات صنفی و کارگری در سطح استان مدیریت شد.

وی با اشاره به این که پل جدیدالاحداث رودخانه ارس که ایران و نخجوان را به هم متصل می‌کند بعد از احداث به دلیل مشکلات مرزی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده این مشکل نیز برطرف شده است.

شبستری تامین امنیت جاده‌های استان را نیز از دیگر اقدامات مهم استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در سایه این اقدامات تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان 50 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین ایجاد فضایی آرام و بدون تنش در دانشگاه‌ها، سامان‌دهی خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی و ایجاد فضای همدلی در بین گروه‌های سیاسی، احزاب و تشکل‌ها  را از جمله دستاوردهای استان در حوزه امنیت نام برد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از تهیه نقشه پراکندگی آسیب‌های اجتماعی استان خبر داد و گفت: بازرسی‌های منظم از دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی از جمله برنامه‌های مدیریت استان در سال جاری بود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار