ملت ایران منادی وحدت و بیداری اسلامی در جهان است

رئیس ستاد دهه غدیر کشور بابیان این‌که امروز ملت ایران منادی وحدت و بیداری اسلام در جهان است، گفت: دشمن از این وحدت و همدلی داخلی ملت ایران بسیار عصبانی است.
کد خبر: ۱۵۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 30 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمود نظری در جمع مردم شهرستان نور با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام گفت: مبدأ فیض نامتناهی خداوند به وجود حضرت محمد (ص) منتهی می‌شود.

وی بابیان این‌که در خصوص شناخت پیامبر گرامی اسلام همین بس که خداوند عالم خلقت جایگاه پیامبر را جایگاهی عظیم خوانده‌اند، افزود: مقام خلق و حسن پیامبر گرامی اسلام شاخص‌ترین و عالی‌ترین ویژگی آن حضرت است.

حجت‌الاسلام نظری بابیان این‌که عرش عظیم، عذاب عظیم و مقام خلق و حسن پیامبراز سوی خداوند متعال در عالم خلقت عظیم نامیده شده است، ادامه داد: مفهوم این کلام این است که بشریت اگر می‌خواهد به تعادل خلقت دست یابد با تندی، خشونت و ترور فکری نمی‌شود چون قرآن می‌فرماید هیچ اکراهی در دین وجود ندارد و اسلام کراهت و اکراه را از دین خارج کرده است.

وی بابیان این‌که نور احمد مبدأ وجود عالم خلقت شد، گفت: چون در غایت خلقت نور و هدایت محمد باید برای تربیت نفوس مستعده بشر به کار گرفته شود و این عرصه را خداوند از روز اول به‌عنوان نور احمد به وجود آورد که در آخرین روزهای دنیا نیز هدایت پیامبر نیز باید نشو و نما، قرآن تجلی یابد و هدایت علی و آل علی در دل‌ها دمیده شود.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور، یکی از نشانه‌های ایمان را تعظیم شعائر دینی دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران و مردم ولایت مدار مازندران همواره این شعائر ارزشمند دینی را گرامی داشته‌اند و دین، ولایت و امامت را تعظیم می‌کنند و در زمان غیبت امام عصر (عج) تبعیت و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان، مراجع عظام تقلید و علما هستند را همواره موردتوجه قرار می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که امروز دشمن به دنبال تفرقه در جامعه اسلامی است و تلاش می‌کند عمود خیمه نظام یعنی ولایت را تضعیف کند، بیان داشت: فتنه انگوری و تفرقه‌افکنی هدف اصلی دشمنان است که در چنین شرایطی برای عبور از این فتنه‌ها و بحران‌ها باید تبعیت از ولی‌فقیه جامع‌الشرایط موردتوجه آحاد جامعه اسلامی باشد که خوشبختانه شیعه و ملت بزرگ ایران نیز بر همین عقیده استوار است.

وی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران باید توجه کنند در رأس حکومت و انقلاب اسلامی که به غیادت و زعامت معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) این ساختمان بنا و باهمت مردم و با خون‌های پاک شهدا مستحکم شد، ولی‌فقیه حضور دارد و تبعیت از ایشان بر همگان فرض است.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که مسئولان باید همه توان و ظرفیت خود را در جهت خدمت به مردم به‌کارگیرند، گفت: امروز قلم و قدرت یک مدیر و مسئول باید در تکاپوی خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه باشد چون مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند.

وی با تأکید بر این‌که امروز همه ما در برابر خون پاک شهدا مسئول هستیم، تصریح کرد: شهدا با خون پاک خون موجب استحکام و قوام انقلاب و نظام شدند و باید در جهت حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا گام برداریم.

حجت‌الاسلام نظری با تأکید بر این تبعیت از ولایت و حراست از این جایگاه الهی برای همه ما یک فریضه است، ادامه داد: در زمان غیبت امام زمان (عج) مدار و محور حکومت را یک ولی‌فقیه جامع الشراط و یک رهبر حکیم و فرزانه در اختیار دارد که ملت آزادی‌خواه جهان وایران اسلامی نیز بر این عقیده استوار است.

وی بابیان این‌که امروز ملت ایران منادی وحدت و بیداری اسلام در جهان است، خاطرنشان کرد: دشمن از این وحدت و همدلی داخلی ملت ایران بسیار عصبانی است و همه تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و اختلاف به کار گرفته است.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور، تبعیت از ولایت‌فقیه را بهترین راه تقویت وحدت و همدلی در جامعه دانست و گفت: امر ولایت یک اصل اصیل و ریشه‌دار در عالم بشریت و مزید بر هدایت تشریعی در عالم وجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت حماسه بزرگ ملت ایران در نهم دی ماسال ۸۸، این حماسه تاریخی را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: این ملت با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت (ع) در جریان فتنه سال ۸۸ آن‌چنان حماسه‌ای خلق کردند که همه نقش‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام‌ نظری نهم دی را یک تاریخ مجدد در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم با بصیرت و شناخت کامل به میدان آمدند و آتش فتنه‌ای را که عاملان فتنه روشن کردند و به دنبال انحراف انقلاب و نظام بودند را خاموش کردند.

وی همچنین بر ضرورت رفع مشکل اشتغال و بیکاری نسل جوان از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: نباید در چنین کشوری که ظرفیت‌های خدادادی بسیاری نهفته است جوان بیکار داشته باشیم چون این جوانان هستند در همه صحنه‌ها و عرصه‌های این انقلاب حماسه‌ساز شدند و بر همه ما فرض است که از این سرمایه‌های ارزشمند حراست کنیم.

رئیس ستاد دهه غدیر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم اسفندماه امسال بر ضرورت مشارکت حداکثری ملت بزرگ ایران در این انتخابات تأکید کرد و گفت: انتخابات اسفندماه امسال به یاری خداوند متعال و مشارکت حداکثری ملت انقلاب و نظام را بیمه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نظری بابیان این‌که مردم با شناخت کامل، معرفت و آگاهی به این وظیفه دینی و ملی خود عمل کنند، بیان داشت: ملت بزرگ ایران باید با مشارکت حداکثری خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند چون دشمن برای انتخابات آتی برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار