اتوبان نگاه های انتخاباتی به قم

تقریبا هزینه کردن قم در همه دوره های انتخاباتی با هیاهوهای رسانه ای به امری عادی تبدیل شده است، البته باید این را هم مد نظر قرار داد کفه قم در انتخابات نسبت به سایر نقاط سنگینی می‌کند.
کد خبر: ۱۵۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 23 December 2015
به گزارش تابناک قم، روند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی آغاز شد و گمان زنی ها و می ایم و نمی آیم هایی که پیشتر برای حساس کردن افکار عمومی به راه افتاده بود محقق شد.

چند ماه قبل از شروع روند رسمی انتخابات گمانی زنی و حدس و گمان های رسانه ای به راه افتاده بود که بخش قابل توجهی از این گمانی زنی ها به سمت قم بود تا جای که در این چند ماه اخیر و در این روزها اتوبان قم- تهران شاید سیاسی ترین رفت و آمدها را به خود دیده باشد.

بخش قابل توجهی از این حدس و گمان ها از طیف اصلاح طلب برای زیر نظر گرفتن رفتار های اصولگریان بود و هر چند وقت یکبار نامزدی را به قم نسبت می دادند تا فضای عمومی قم را به دست بگیرند.

این روزها هم که با ورود سید حسن خمینی(ع) نوه حضرت امام به صحنه انتخابات با وجود اینکه اعلام شده وی مستقل وارد انتخابات شد، اصلاح طلبان اصرار دارند وی را نماینده طیف خود معرفی کنند و با تاکید بر نام "خمینی" و نسبت  با امام راحل وی را محق صندلی مجلس خبرگان رهبری بدانند.

با وجود برخی انتقادهای به نوع ورود سید حسن خمینی(ره) به انتخابات از جمله مسئله "اجتهاد" و "تجربه" ،  رسانه های اصلاح طلب تمام  هم و غم خود را روی این نامزد گذاشته و حتی کمتر به نامزدهایی که تمام قد از طیف اصلاح طلبی وارد انتخابات شده اند می پردازند که این مسئله می تواند نشان از یک سناریو باشد گویا رسانه های تند روی اصلاح طلب در حال طرح ریزی این مسئله هستند که اگر به احتمالی سید حسن خمینی موفق به احرار صلاحیت برای نشستن روی صندلی مجلس خبرگان رهبری نشد آماده حمله مجدد به شورای محترم نگهبان باشد که پیش از این هم هجمه به این شورای قانونی را اغاز کرده اند.

البته یکی از برنامه های که نامزدهای انتخاباتی همواره برای جلب نظر عمومی دارند سفر به قم و دیدارهایی است که انجام می گیرد، در همین راستا از ماه ها قبل عده ای در قم در حال ایجاد فضایی بودند که قم و مردم قم را مشتاق حضور سید حسن خمینی به عنوان نماینده مردم برای انتخابات مجلس خبرگان نشان دهند.

تا جایی که برخی رسانه های طرفدار اصلاح طلبی در قم نامه جمعی از شهروندان قم به سید حسن خمینی برای شرکت در انتخابات خبرگان از شهر قم را پرده برداری کردند در این نامه که تعداد امضا کننده گان و حتی خود نامه هم منتشر نشده است  مانند همیشه بر نسبت خانوادگی سید حسن با امام خمینی تاکید شده است، اما در نهایت سید حسن خمینی بدون توجه به این مسئله از حوزه تهران برای خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

تقریبا هزینه کردن قم در همه دوره های انتخاباتی با هیاهوهای رسانه ای به امری عادی تبدیل شده است، البته باید این را هم مد نظر قرار داد کفه قم در انتخابات نسبت به سایر نقاط سنگینی می‌کند به گونه‌ای در این چند سال ثابت شده دیدگاه قم در انتخابات به هر سمت که باشد می‌تواند سرنوشت انتخابات را تغییر دهد.

اما  سو استفاده برخی جریان ها از موقعیت قم در انتخابات گاهی مردم قم را ازار می هد زیرا احساس می شود مردم قم تنها برا انتخابات و رای اوری اهمیت دارند، امامردم قم آگاه تر از این نوع نگاه ها هستند و مطمئنا افرادی را برای چه برای انتخابات مجلس و چه انتخابات خبرگان رهبری به عنوان نماینده انتخاب می کنند که در طول سال در شادی و غم در  کنار آنها  حضور داشتند و وفاداری خود را به ولایت فقیه ثابت کرده باشند را اگاهانه انتخاب خواهند کرد.

البته با اتمام ثبت نام از نامزدهای انتخابات وتایید صلاحیت ها شاهد  روند جدیدی از استفاده از موقعیت قم در انتخابات خواهیم بود.

منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار