اوقاف پاپس نکشد!!

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه اداره اوقاف در اجرای نیت واقف پاپس نکشد، گفت: بنده قاطعانه پشتیبان اوقاف در اجرای نیت واقف هستیم.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 29 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، عصر امروز کارکنان و مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه ساری با آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران در این دیدار با بیان اینکه تشکیلات اوقاف یک نهاد دینی و مذهبی است که باید در فعالیت‌های فرهنگی بیشتر فعال باشد، اظهار کرد: وظیفه اصلی اوقاف در برهه کنونی احیا وقف در جامعه است.

آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه مازندران بیشترین سادات کشور را دارد و از طریق فرهنگ وقف می‌توانیم جایگاه سادات را در جامعه ترویج کنیم، افزود: قانون باید پشتیبان اوقاف در احیای موقوفات باشد تا کسی جرأت تعرض به موقوفات و نیت واقف را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه موقوفات در طول تاریخ به‌خصوص در استان مازندران مظلوم واقع شده، ادامه داد: بعضی از موقوفات در استان یا کشور به ملک شخصی تبدیل شده که اوقاف باید مراقب اینگونه مسائل باشد و از انحراف نیت واقف جلوگیری کند.

* اوقاف در احیای موقوفات تلاش کند

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بر حفظ و احیای موقوفات از سوی اداره اوقاف در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: اوقاف باید دستاوردهای خود در احیای موقوفات را حفظ و برای احیای موقوفات باقی‌مانده تلاش کند.

این مسئول با بیان اینکه کارکنان اوقاف امروز خداترس و دین‌دار هستند، اضافه کرد: این جای امیدواری است که کارکنان اوقاف در حفظ و احیای موقوفات بهتر عمل می‌کنند.

* اوقاف در اجرای نیت واقف پاپس نکشد

طبرسی بدترین خیانت را خیانت به موقوفات دانست و تصریح کرد: ما باید در حمایت از اوقاف طوری عمل کنیم که کارنامه خوبی در بحث موقوفه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی زمین وقفی را تصرف کند ولی به نیت واقف عمل نکند، غاصب است، ادامه داد: اداره اوقاف از صحبت‌های عوامانه مردم پاپس نکشد و در احیا و اجرای نیت واقف محکم عمل کند.

* قاطعانه پشتیبان اوقاف هستم

امام جمعه ساری از حمایت قاطعانه خود در احیا و اجرای نیت واقف در استان خبر داد و گفت: بنده قاطعانه پشتیبان اوقاف در اجرای نیت واقف هستیم و هیچ‌گاه اجازه تعرض به نیت واقف را نمی‌دهم.

طبرسی با بیان اینکه باید در احیا و اجرای نیت واقف تلاش بیشتری کنیم و نگذاریم زمین‌های موقوفه از دست برود، اضافه کرد: موقوفات استان باید شناسنامه‌دار شوند تا سال‌های سال زنده و همچنین از هرگونه تعرض در امان بمانند.

* نقش موقوفات در زنده نگه‌داشتن محرم و صفر غیرقابل انکار است

وی با اشاره به اینکه اگر موقوفات نبودند امروزه کمتر نام امام حسین (ع) برده می‌شد، افزود: نقش موقوفات در زنده نگه‌داشتن محرم و صفر غیر قابل انکار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گفت: اگر انسانی متعهد و خداترس مسئولیت قبول کند قطعا مفید و موثر هستند که در اوقاف چنین است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار