فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ایران در 65 روز اول جنگ تمام توان دریایی عراق را نابود کرد

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : امروز امنیت مرزها در فواصل 3هزار کیلومتری پیگیری می‌شود و هرگونه تعرض به منافع ایران در هر نقطه‌ای از آب‌های آزاد با پاسخ محکم و سخت نیروی دریایی کشورمان روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 25 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، امیر دریادار آزاد امروز در نشست خبری در بندرعباس به مناسبت هفت آذر روز نیروی دریایی ارتش افزود: امروز نیروی دریایی راهبردی ایران توانسته است ضمن صیانت از مرزهای دریایی کشورمان در آبهای آزاد نیز حضوری موفقیت آمیز و اقتدار آفرین داشته باشد و نیروی دریایی نقش مهمی در پیروزی جنگ تحمیلی داشت و در 65 روز آغاز جنگ تحملی موفق شدیم همه توان رزمی دریایی عراق را منهدم کنیم.

امیر دریادار آزاد افزود: امروز همه حلقه‌های زنجیره دفاعی متکی به داخل است و نیروی دریایی ایران تنها نیروی دریایی مستقل در منطقه است.

فرمانده منطقه یک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بیشتر ناوچه‌های موردنیاز ارتش نیز در پایگاه‌های دریایی در داخل کشور تولید می‌شود.

امیردریادار آزاد گفت: اکنون نیروی دریایی ارتش کشورمان در بسیاری از مناطق اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب حضور دارد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش از زمان ظهور پدیده دزدان دریایی از سال 87 تاکنون 3هزار و 225 کشتی بازرگانی را همراهی و بیش از 200مورد درگیری مستقیم با دزدان دریایی داشته است.

امیر دریادار آزاد افزود: امروز اقتصاد دنیا متکی بر دریا است و توسعه از طریق ایجاد امنیت در دریاها صورت می‌گیرد.

وی گفت: حضور نیروی دریایی در سواحل جنوبی نیز منجر به توسعه و پیشرفت و تقویت اقتصاد در منطقه شده است .

فرمانده منطقه یک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های جانبازان و استقبال از بازگشت ناوچه جماران از آب های دور از برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این هفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار