مشاور رئیس جمهور مطرح کرد:

راهبرد دولت برای فتح بازار‌های جهانی/ پسته ورامین برندسازی می‌شود

گروه استان‌ها - مشاور رئیس جمهور با اشاره به مزیت‌های نسبی ایران در تولید زعفران، پسته و خاویار، از عزم دولت برای برندسازی اختصاصی پسته ورامین و ایجاد تشکل منسجم تعاونی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۰ 24 September 2025

راهبرد دولت برای فتح بازار‌های جهانی /پسته ورامین برند سازی می‌شود

به گزارش خبرنگار تابناک از استان تهران «معصومه آقاپور» مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های اقتصادی، در آیین افتتاح اولین دوره جشنواره‌ای در یکی از شهرستان‌های استان تهران که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، حضور یافت.

وی در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و ابراز خوشحالی از حضور در این جشنواره، هدف اصلی برگزاری چنین رویداد‌هایی را برندسازی، معرفی محصولات و ایجاد مزیت نسبی برای افزایش سهم هر شهرستان و استان در تولید ناخالص داخلی عنوان کرد.

مشاور رئیس جمهوربر هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان توسعه تجارت، رایزنان بازرگانی در فضای مجازی، رسانه‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد تأکید کرد و یادآور شد: این همگرایی برای تعریف برند اختصاصی برای محصول شاخصی مانند پسته ورامین ضروری است.

وی شکل‌گیری این تشکل را نیازمند کار در قالب تعاونی‌های منسجم دانست تا فرآیند برندسازی به صورت مؤثر محقق شود. وی از تغییر رویکرد بخش جهاد کشاورزی در نوع کشت تقدیر کرد و بر اهمیت ماندگاری محصولات کشاورزی و کسب جایگاه مناسب آنها در بازار‌های جهانی پای فشرد.

آقاپور در ادامه، زعفران، پسته و خاویار را سه مزیت نسبی و رقابتی ایران برشمرد که می‌توانند ارزش افزوده چشمگیری برای کشور به ارمغان آورند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از تداوم حمایت‌های دولت در دوره دوازدهم، تصریح کرد: دولت تمام توان خود را برای توسعه این محصولات استراتژیک و حمایت از کشاورزان به کار خواهد گرفت تا جایگاه شایسته ایران در بازار‌های جهانی تثبیت شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار