پیگیری مترو اسلامشهر

احداث پروژه مترو جنوبغرب تهران از جیب مردم اسلامشهر/ تاکنون ۱۸۰۰میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری هزینه شده

گروه استان -مردم اسلامشهر برای احداث مترو جنوبغرب تهران تاکنون ۱۸۰۰میلیارد تومان هزینه کرده اند و اعتبارات استانی بسیار ناچیز بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ 19 October 2024
به گزارش «تابناک» از اسلامشهر، مترو جنوب‌غرب استان تهران (اسلامشهر) از دیماه ۹۷ به همت شهرداری اسلامشهر کلنگ‌زنی و عملیات حفاری آن آغاز شد و تاکنون بدون تعطیلی لا قدرت و قوت پیش می‌رود. 
 
خط مترو تهران ـ اسلامشهر، در ادامه خط ۳ شبکه مترو پایتخت بوده و فاز نخست آن به طول ۱۰۵۰۰ متر، به صورت یک تونل دو خطه و با ۳ ایستگاه، در دست اجرا و تکمیل است.   
 
با بررسی‌های صورت گرفته براساس استاندارد‌های اجرایی، عملیات ریل گذاری و روسازی مسیر خط مترو تهران ـ اسلامشهر از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شده و در صورت تامین به موقع منابع مالی، اواخر سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد. 
 
رضا قاسمی رئیس شبکه حمل ونقل ریلی شهرداری اسلامشهر درباره آخرین وضعیت پروژه احداث خط متروی این شهر اظهار داشت: پس از پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل خط مترو تهران ـ اسلامشهر که پاییز سال گذشته محقق شد، پیگیری‌های لازم جهت تکمیل مطالعات و تامین ادوات و تجهیزات مربوط به این مسیر صورت پذیرفت و هم‌اکنون مرحله ریل‌گذاری و روسازی مسیر ۱۰ و نیم کیلومتری از سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به صورت یک خط رفت و یک خط برگشت در حال انجام است.
 
وی افزود: این مسیر در نهایت شامل ۳ ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز خواهد بود و با راه‌اندازی آن، امکان دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران فراهم خواهد شد. 
 
قاسمی با اشاره به اینکه تکمیل عملیات ریل‌گذاری و روسازی این مسیر۱۰ و نیم کیلومتری، زمانی در حدود ۱۸ ماه را متصور می‌سازد، تاکیدکرد: امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و منابع مالی لازم، بتوانیم در سال آینده شاهد اتمام این بخش از طرح و نیز تکمیل مرحله روسازی خط مترو تهران ـ اسلامشهر باشیم. 
 
رئیس شبکه حمل ونقل ریلی اسلامشهر با اشاره اینکه احداث ایستگاه مترو میدان نماز هم به پیشرفت ۶۵درصدی رسیده است، ادامه داد: اکنون هم درحال رایزنی برای تجهیزات خط مترو و تامین اعتبارات آن هستیم. 
 
وی در ادامه به ۲۱۰۰میلیارد تومان هزینه مترو اشاره کرد و گفت: از این میزان ۱۸۰۰میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۱۰۰میلیارد تومان هم از محل اوراق مشارکت هزینه شده است. 
 
تامین عمده هزینه‌های مترو از محل اعتبارات داخلی موجب شده مردم اسلامشهر از بسیاری امکانات رفاهی شهری محروم بمانند، این درحالیست که احداث مترو تا ایستگاه میدان نماز اسلامشهر هم خاتمه نمی‌یابد و تا میدان قائم (ورودی شهرستان بهارستان) حفاری تونل پیش می‌رود. 
 
حال سوال اینجاست مردم اسلامشهر تا چند سال دیگر باید از حداقل امکانات شهری در جوار پایتخت بی نصیب بمانند تا مترو با هزینه آنها به شهر‌های جنوبغرب تهران برسد؟ 
 
اواسط مرداد ماه سال جاری حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در نشست با علی یزدیخواه رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به پایان حفاری و آغاز ریل گذاری مترو اسلامشهر گفت: این پروژه عظیم که باید آن را مترو جنوبغرب استان تهران نامید، نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر از محل اعتبارات دولتی است تا در اختیار مردم شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم قرار گیرد. 
 
براین اساس می‌طلبد که مسئولان شهر‌های جنوبغرب تهران برای تکمیل و راه اندازی مترو جنوبغرب استان تهران پای کار بیایند تا تامین هزینه‌های مترو تنها 
بردوش مردم اسلامشهر نباشد. 
 
گفتی است، شهرستان اسلامشهر دارای ۳۰نماینده در مجلس شورای اسلامی است که هر کدام می‌توانند کمک شایانی در تامین منابع مالی مترو و تکمیل دیگر پروژه‌های نیمه تمام داشته باشند که متاسفانه تاکنون حضور چندانی در این شهرستان نداشته اند.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار