آیت الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان:

صحبت‌های رئیس جمهور در سازمان ملل، در حمایت از جبهه مقاومت و مردم غزه، قابل تقدیر است/ مردم ما چقدر از سود معادن بهره‌مند شده‌اند؟

گروه استان‌ها- خطیب نماز جمعه همدان گفت: سخنرانی در سازمان ملل فرصتی است که مواضع و واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای همه مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ 27 September 2024
به گزارش -«تابناک همدان»- آیت الله شعبانی موثقی، خطیب نماز جمعه همدان، در خطبه‌ های امروز نماز جمعه همدان، که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا، اظهار داشت: از مصادیق تقوا، پذیرش حق و عدم تکذیب آیات است.
 
امام جمعه همدان افزود: همان نسل و قوم بنی اسرائیل که موسی(ع) را اذیت کرد و در مقابل حرفش ایستاد، امروز در حال کشتار مردم مظلوم غزه است، البته بخشی از قوم که معتقد به دین حضرت موسی(ع) بود، امروز با یهود مخالف است. آیا ملتی که قدرت نمایی خدا را دید، اما گوساله پرست شد و قاتل انبیا الهی بود، به زن و کودک رحم می‌کند؟ یا می‌توان در مقابل او حرف از منطق زد؟

وی افزود: در مقابل چنین قومی نمی‌توان حرف از مذاکره و یا حقوق بشر زد، در برابر این قوم لجوج و بنا به فرموده حضرت آقا، «خبیث‌ترین کفار» ، تنها راه حل مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: شاید در ظاهر معادلات سیاسی و نظامی چیز دیگری دیده شود، اما دست خدا را هم باید دید، و بدانیم، که پروردگار پشت سربازان اسلام است، در مکتب الهی وقتی دین را باور کنیم، معادلات طبیعی بر هم میخورد، نیل شکافته می شود و فرعون با همه داشته هایش غرق می‌شود، این نتیجه اعتقاد به خداست.
 
وی خاطر نشان کرد: چه در عرصه جبهه مقاومت، چه کشورهای اسلامی و مسئولان دولت‌های اسلامی نیاز به وحدت و انسجام داریم، حکم قطعی و شرعی مبارزه با اینها است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: دشمن هر لحظه به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد شکاف در داخل و خارج است که نمونه آن را در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک، دیدیم. اما برخلاف آنچه دشمن به دنبال القا آن است، هیج اختلافی در عرصه حمایت از جبهه مقاومت وجود ندارد.سخنرانی در سازمان ملل فرصتی است که مواضع و واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای همه مشخص شود.
نماینده ولی فقیه در همدان: صحبت‌های رئیس جمهور در حمایت از جبهه مقاومت و مردم غره و بیان جنایات رژیم صهیویستی در سازمان ملل، را قابل تقدیر دانست و گفت: در حالی که رئیس جمهور ما از صلح صحبت می‌کرد، طرف مقابل، تحریم‌هایی را علیه کشورمان وضع می‌کرد.

آیت الله شعبانی موثقی، همچنین، ضمن تسلیت به خانواده‌های کارکنان معدن طبس گفت: با وجود آنکه کشور ما در بحث معادن جز 10 کشور برتر دنیا است، اما باید این سئوال را پرسید که چقدر مردم از این معادن بهره‌مند شده‌اند؟

وی تأکید کرد: طبق برنامه راهبردی صمت، باید از معادن در راستای عدالت اقتصادی در جامعه استفاده شود.نماینده ولی فقیه در همدان متذکر شد: چرا شهرستانی که در آن معدن وجود دارد، مردم آن منطقه نمی‌توانند از سود آن معدن، بهره‌مند شوند، براین اساس، نیازمند آن هستیم تا معادن در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد و ساز و کارها باید به نحوی تعریف شود که کارگران، خود از سهام داران معادن و این مراکز باشند.
 
انتهای پیام/
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار