یک فعال گردشگری:

گردشگری در کرمانشاه اولویت نیست

یک فعال گردشگری کرمانشاه با انتقاد از بی توجهی مسئولین استانی به حوزه گردشگری، گفت: توجه به گردشگری در کرمانشاه تاکنون فقط در حد شعار باقی مانده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ 07 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، یاور عبیری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه گردشگری، اظهار کرد: گردشگری می‌تواند در کنار حوزه کشاورزی، کرمانشاه را از شرایط فعلی که در آن قرار دارد، نجات دهد. 

وی افزود: چندین دهه است مردم کرمانشاه با مشکلات اقتصادی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، درحالیکه در حوزه گردشگری ظرفیت‌های فراوانی داریم که تاکنون از آنها برای حل این مشکلات استفاده نشده است. 

این فعال گردشگری تصریح کرد: مسئولین ارشد استان بارها اعلام کرده‌اند که گردشگری را اولویت اول خود می‌دانند و حتی استاندار کنونی کرمانشاه نیز سال گذشته عنوان کرد که در سال ۱۴۰۳ اولویت اصلی استان باید حوزه گردشگری باشد، اما تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است. 

وی گفت: زمانی که گفته می‌شود گردشگری یک اولویت است، همه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار متولی اصلی آن یعنی میراث فرهنگی قرار بگیرند و برای این حوزه تلاش کنند، اما چنین چیزی را تاکنون در کرمانشاه ندیده‌ایم و هر دستگاهی ساز خود را می‌زند. 

عبیری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم گردشگری کرمانشاه از این شرایط خارج شود، باید از شعارها فراتر برویم و بصورت عملی در این حوزه فعالیت‌هایی صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: عدم حمایت و بی مهری مسئولین استانی نسبت به بخش خصوصی هم باعث شده تا عملا این بخش انگیزه‌ای برای رونق بخشی به گردشگری استان نداشته باشد. اگر مسئولین ارشد استان گردشگری را یک اولویت می‌دانند، باید پای درد و دل‌ فعالین این حوزه بنشینند و از مشکلات آنها با خبر شوند. 

نائب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه کرمانشاه از بحث رویدادسازی‌ در حوزه گردشگری هم بسیار عقب مانده، درحالیکه برخی از استان‌ها به واسطه همین رویدادسازی‌ها خود را در ایران مطرح کرده‌اند و روز بروز سهم قابل توجهی از گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند. 

وی متذکرشد: اگر مسئولین استانی حمایت داشته باشند، قطعا بخش خصوصی ما نیز می‌تواند رویدادهای بزرگ و اثرگذاری را در حوزه گردشگری برگزار کند و هزاران گردشگر را به کرمانشاه بکشاند، اما متاسفانه این حمایت‌ها وجود ندارد. 

عبیری خاطرنشان کرد: در کرمانشاه دو اثر ثبت جهانی شده یعنی بیستون و منظر فرهنگی طبیعی اورامانات وجود دارد، اما مسئولین ما بگویند که تاکنون این دو اثر ثبت جهانی شده چه دستاوردی برای کرمانشاه داشته‌ و چرا تاکنون مانند استان‌های مرکز کشور از این آثار ثبت جهانی شده خود نهایت استفاده را نکرده‌ایم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار