مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان خبر داد؛

صدور ۱۲۷ موافقت اصولی در حوزه گردشگری گیلان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور ۱۲۷ موافقت اصولی در حوزه گردشگری این استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد تعهدات اشتغال در حوزه گردشگری تحقق یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 05 December 2023

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهار کرد: شکوفایی اقتصاد گردشگری و رونق تولید در این حوزه در گیلان با تقویت زیرساخت‌ها تحقق می‌پذیرد.

وی به تشریح عملکرد اداره کل میراث فرهنگی گیلان در حوزه اشتغال گردشگری پرداخت و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۷ موافقت اصولی در حوزه گردشگری صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اشتغال بیش از ۳۵۰۰ نفر در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: این تعداد اشتغال در ۸ ماهه گذشته و با اعتبار ۱۰ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال تحقق یافته است.

جهانی از صدور ۲۶ مجوز ایجاد اماکن اقامتی و گردشگری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مجوز با با اعتبار ۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۰۲ نفر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲۰ طرح بزرگ گردشگری در حال اجرا بوده و این آمار از سال ۹۹ تاکنون ۸۴ طرح در حال اجرا بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از تحقق بیش از ۷۰ درصدی تعهدات اشتغال در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۹۵۰ نفر تعهد اشتغال در حوزه گردشگری گیلان ۶۶۶ نفر تحقق یافته است.

جهانی از صدور ۲۰ مجوز بی نام در حوزه گردشگری خبر داد و بیان کرد: این تعداد مجوز بی نام با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۶۳۵ نفر صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۱ پروژه قابل افتتاح با اشتغال ۲۵۳ نفر در گیلان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار