اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایشی در تفرش

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان تفرش خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایشی و آیینی در هفته فرهنگی تفرش اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 08 May 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: هفته فرهنگی تفرش به مناسبت ۲۰ اردیبهشت ماه روز ملی تفرش در این شهرستان در حال برگزاری است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی توضیح داد: تقارن هفته فرهنگی تفرش با ماه اردیبهشت بهترین فرصت برای معرفی یکی از جلوه‌های برجسته این شهرستان در حوزه گردشگری سلامت است و معرفی این شهرستان در حوزه گردشگری طبیعت و سلامت و معرفی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به ویژه سوزن‌دوزی تفرشی که در فهرست آثار ملی ثبت شده است در برنامه‌های هفته فرهنگی گنجانده شده است.
مرزبان گفت: این شهرستان به خطه نخبه‌پرور کشور شهرت دارد که بیش از ۶۰۰ تخبه در حوزه‌های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی تقدیم کشور و جهان کرده و یکی از محورهای مهم هفته فرهنگی تفرش معرفی شایسته این شخصیت‌ها است.
او اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهی از محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی تفرش است و رسانه‌های ملی و صدا و سیما نیز در این هفته ظرفیت‌های فرهنگی تفرش را در دو بخش استانی و کشوری بر روی آنتن خواهد برد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: شهرستان تفرش که در فاصله ۸۵ کیلومتری اراک واقع شده دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبا در منطقه‌ای محصور بین کوهها است که از طریق گردنه گیان و نقره کمر به سایر راههای ایران متصل است.
مرزبان اضافه کرد: تفرش قدیم از دو منطقه فم و طرخوران تشکیل شده بود و هم اینک نیز حول همین دو منطقه بسط و گسترش یافته و به لحاظ آب و هوای مناسب، مردم میهمان‌نواز و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی متعدد هر ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار