استاندار تهران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای ملت وحدت بخش بود، گفت: در آن هشت سال با وحدت و همدلی ملت، به دشمن اجازه دست اندازی ندادیم.
کد خبر: ۹۹۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 21 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در تالار بین المللی اجلاس سران، افزود: انسجام، همگرایی و امت واحده‌ای که در زمان جنگ شکل گرفت، شرایطی را به وجود آورد تا از دستاوردهای انقلاب مثل استقلال و اصول و ارزش‌های دینی صیانت کنیم.

به گفته وی، در آن دوران همبستگی بین مردم و مسئولان به بالاترین حد ممکن رسیده بود و این جنگ، گنجی برای مردم، انقلاب و میهن اسلامی ما بود.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از چند منظر با اهمیت است، گفت: این هفته برعکس همه جنگ هایی که در دنیا آغاز می شد و به پایان می رسد، ما شروع جنگ را به عنوان امری ارزشمند در راستای حفظ اهداف دفاع در نظر می‌گیریم.

وی تاکید کرد: این هفته را به عنوان امر مقدس و ارزشمند گرامی می داریم و برعکس کشورهای دیگر که انتهای جنگ را جشن می‌گیرند.

محسنی بندپی تاکید کرد: جنگ ایران و عراق تنها جنگی بود که حتی یک سانتی‌متر از خاک ایران گرفته نشد؛ امام راحل همبستگی و تمام ظرفیت‌های موجود را بسیج‌ کردند و بر آموزه‌های الهی و دینی تکیه داشتند.

وی ادامه داد: در طرف دیگر، متجاوزان از همه امکانات برخوردارد بودند، یک طرف تجهیزات نظامی شرق و غرب و دلارهای نفتی رژیم سعودی در کنار فشارهای سیاسی و دیپلماتیک اروپا و آمریکا بود و در طرف دیگر انقلاب نوپا و امام و مردم که بسیج شده بودند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: به فضل الهی و با مجاهدت و رشادت های شما رزمندگان اسلام پس از هشت سال زمانی جشن پیروزی گرفتیم که تمام خاک وطن در اختیار خودمان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار