عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم محله نفرآباد در قبله تهران، حدود ۳۰ سال است که از ابتدایی‌ترین امکانات در جامعه بی‌بهره هستند لذا از شهردار تهران درخواست دارم که اجرای طرح توسعه این محله را در زمان کوتاهی انجام دهند.
کد خبر: ۹۹۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 18 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و محله نفرآباد در صحن شورا، اظهار کرد: این روزها شاهد وضعیت اسفناکی در محله نفرآباد که در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرار دارد هستیم در صورتی که مردم این محله ۳۰ سال است که در این وضعیت زندگی می‌کنند.

وی گفت: ۲۰ سال است که این منطقه فریز شده و طرح‌های توسعه‌ای آن بنا بر تصمیماتی قفل شده است. در این زمینه تصمیمات زیادی اتخاذ شده که البته بسیاری از آن‌ها به فراخور شرایط تغییر یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: در این سال‌ها نیمی از پلاک‌های این محله تملک شده و همین امر موجب شده که بناهای موجود تبدیل به مخروبه و در نهایت محلی برای انجام مفاسد و آسیب‌های اجتماعی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شود.

شربیانی در رابطه با طرح ارائه شده برای این محله، تأکید کرد: از همکاران خود درخواست دارم که در این فرصت پیش رو نسبت به اتخاذ تصمیمی نهایی اهتمام داشته باشیم زیرا که در طرح ارائه شده کلیه موضوعات اعم از حفظ آثار تاریخی، رفاه ساکنان و ارتفاع حریم لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: اگر مردم را از مزایای طرح آگاه کنیم قطعاً رأی اکثریت را به دنبال خواهد داشت و با توجه به اینکه مردم این محله نزدیک به ۳۰ سال است که از ابتدایی‌ترین امکانات در جامعه بی‌بهره هستند می‌بایست در مدت زمانی کمتر از ۲ سال طرح توسعه‌ای اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه ابراز داشت: ۱۴ سال برای اجرای طرح مدت زمان زیادی است و مسلماً نارضایتی اهالی را در پی خواهد داشت زیرا که سال‌هاست مردم این محله در انتظار هستند و این روند ۱۴ ساله کار را سخت‌تر خواهد کرد.

شربیانی ادامه داد: این سومین طرحی است که در ۳۰ سال گذشته مطرح شده اما اگر زمان طرح ۱۴ ساله باشد این بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت. ما باید امید مردم را در نظر بگیریم زیرا که طرح این موضوع موجب بارقه‌های امید در محله شده و در راستای جلب رضایت مردم باید این طرح در فرصت کمتری اجرایی شود.

وی تأکید کرد: از طرف مردم منطقه ۲۰ و محله نفرآباد از شهردار تهران درخواست دارم که شهرداری تهران اراده اجرای طرح را در زمان کوتاهی داشته باشد زیرا که تجربه ثابت کرده طرح‌های بزرگ‌تر از این نیز در فرصت‌های کوتاه‌تر عملیاتی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار