معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه طی سه هفته اخیر روزانه ۲۵۰ پرونده تخلف گرانفروشی برای مرغداری ها تشکیل شده، گفت: یک تیم مشترک برای بازرسی و نظارت بیشتر بر شبکه توزیع مرغ و نان در تهران شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۹۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 15 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، حشمت الله عسگری در این باره افزود: عرضه کنندگان مرغ معتقدند قیمت مصوب مرغ مربوط به سال گذشته است و عرضه مرغ با این قیمت برای آنها به صرفه نیست به همین دلیل از عرضه این کالا در بازار خودداری می کنند.

وی ادامه داد: هر چند ما نیز به این امر واقف هستیم که با توجه به هزینه های تولید، قیمت مرغ باید اصلاح شود چراکه ممکن است مرغداران برای حداقل دو هزار تومان، مرغ را وراد شبکه عرضه نکنند، به همین دلیل با واسطه گری قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان افزایش می یابد.

عسگری اضافه کرد: زمانی که اجازه ندهیم مرغ بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه شود دیگر مرغ به تهران وارد نمی شود و با این روال به دلیل کمبود مرغ در بازار، قیمت ها در تهران ممکن است بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اذعان داشت: هشت درصد از مرغ مورد نیاز استان در تهران تولید و ۹۲ درصد آن از استان های دیگر تامین می شود.

عسگری با بیان اینکه مبنای بازرسی و نظارت بر بازار مرغ، قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، توضیح داد: تا زمانی که نرخ مصوب گوشت مرغ در تهران افزایش نیافته است، شبکه توزیع اجازه افزایش قیمت را ندارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار