منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم در دفتر پایگاه خبری تابناک قم عنوان کرد:
شبکه‌سازی فعالان فرهنگی نخستین اولویت شهر قم است، شبکه‌سازی در حقیقت هنر ساخت روابط مؤثر با افرادی است که در جهت تحقق هدف مشترک حرکت می‌کنند و این شبکه‌سازی باید در قم رقم زده شود. در قم باید جایگاه فرهنگ را ارتقا داد، در شورای شهر یک کمیسیون فرهنگی داریم، اما در شهرداری ما یک سازمان داریم درحالی‌که جایگاه این سازمان باید به معاونت شهردار تبدیل شود.
کد خبر: ۹۸۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳ 26 July 2021

به گزارش تابناک قم، دومین نشست از سلسه نشست‌های بررسی چالش‌های پیش‌روی ششمین دوره شورای شهر قم با حضور مولائی از اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر و جمعی از طلاب و نمایندگان گروه‌های جهادی در دفتر پایگاه خبری تابناک قم برگزار شد.

مصطفی ملایی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم در این نشست صمیمی، با بیان اینکه مسئولیت پذیری به معنای پاسخگویی است، اظهار کرد: فردی که مسئول می‌شود باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو هم باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر قم هستیم، مطرح کرد: سئوال حتی اگر دارای درد هم باشد باز هم راهگشا خواهد بود.

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: ما مفاهیمی داریم که هر فرد می‌تواند از این مفاهیم تعریف متفاوت داشته باشد، اما همانطور که امام حسن مجتبی علیه‌السلام فرمودند ما باید به غذای روح همانند غذای جسم توجه کنیم؛ فرهنگ در سطح شخصی می‌شود شخصیت، اما در سطح اجتماع، باور‌ها و اعتقادات، آداب، رسوم و سنن را می‌توان فرهنگ دانست.

وی از واژه‌های فرهنگ سالم و فرهنگ قوی نام برد و گفت: فرهنگ سه لایه دارد، نخست عینیات، نماد و مشهودات است که ملموس هستند؛ لایه دوم ارزش‌ها و هنجار‌ها همانند ارادت به پدر و مادر هستند و لایه سوم اعتقادات و باور‌ها هستند که در بستر تاریخ شکل گرفته‌اند همانند عشق به امام حسین (ع)؛ حال اگر عینیات، ملموسات ریشه در ارزش‌ها و هنجار‌ها داشته باشد و این‌ها ریشه در اعتقادات و باور‌ها داشته باشد می‌توانیم بگوییم فرهنگ سالم است.

ملایی با تاکید بر اینکه در فرهنگ قوی نخست گسترده تعداد افراد را مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: میزان پایبندی جامعه نیز دومین عنصری است که برای فرهنگ قوی مورد انتظار است.

شبکه‌سازی فعالان فرهنگی نخستین اولویت شهر قم/ سازمان فرهنگی شهرداری قم باید به معاونت تبدیل شود

وی با بیان اینکه شبکه‌سازی فعالان فرهنگی نخستین اولویت شهر قم است، گفت: شبکه‌سازی در حقیقت هنر ساخت روابط مؤثر با افرادی است که در جهت تحقق هدف مشترک حرکت می‌کنند و این شبکه‌سازی باید در قم رقم زده شود.

ملایی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی با تعیین مسئله و قبل از آن با پایش نظام مسئله رقم زده می‌شود، مطرح کرد: ما باید ساختار تعریف کنیم و بر اساس میزان نیاز، کمیته یا کمیسیون مورد نیاز را درنظر بگیریم.

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی در قم مؤسسات مختلفی وجود دارند، اما جهت، ساختار و جایگاه هر مجموعه تعیین نشده است ما باید یک حرکت منسجم داشته باشیم تا بتوانیم به یک هدف مشترک برسیم.

وی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی در سخنی گهربار به بنده فرمودند که کار‌های فرهنگی نیازمند حامی و بانی است.

ملایی با تاکید بر اینکه هنر و علم در کنار یکدیگر می‌توانند تاثیرگذاری ویژه بر جامعه داشته باشند، مطرح کرد: در قم باید جایگاه فرهنگ را ارتقا داد، در شورای شهر یک کمیسیون فرهنگی داریم، اما در شهرداری ما یک سازمان داریم درحالی‌که جایگاه این سازمان باید به معاونت شهردار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهردار پردیسان باید رویکرد فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، گفت: اولویت پردیسان مشکلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی است از جمله مباحث مهم این منطقه هویت بخشی، نشاط و شادابی، آسیب‌ها و فعالیت‌های اجتماعی است.

ملایی با تاکید بر اینکه مسئول وضعیت فرهنگی امروز قم فقط شورای شهر قم نیست، گفت: افرادی که در حوزه مسائل فرهنگی شهر قم دغدغه‌مند هستند باید از همه دستگاه‌های مسئول درخواست پویایی و تکاپو داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار