مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۳۸۱ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 24 July 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، "محمد شهریاری" با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران ۷۰۴ میلیون مترمکعب است،  که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته /دوم مرداد ۱۳۹۹/ که یک میلیارد  و  ۸۵ میلیون متر مکعب بوده است، ۳۸۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب ۱۶۵، ۵۰، ۱۲۰، ۲۷۳ و ۹۸ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: این حجم نسبت به سال گذشته خصوصا در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به میزان بارندگی در استان تهران گفت: وضعیت بارندگی در حوزه آبریز سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته متاسفانه کاهش ۳۶ درصدی را نشان می دهد و این کاهش میزان بارندگی موجب شده است که در فصل آبگیری نتوانیم آبگیری مناسبی در سدهای استان تهران انجام دهیم.

وی با تاکید بر وضعیت خشکسالی در کشور و به ویژه استان تهران، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تامین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تامین پایدار آب مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار