شهردار منطقه ۱۰ تهران اعلام کرد: ۲۵ طرح عمرانی با اعتبار ۹۹ میلیارد تومانی در منطقه ۱۰ تهران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۸۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 24 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مجید رباطی در این خصوص اظهار کرد: این پروژه ها، شامل تملک و احداث باغ ایرانی(بخش شمالی باغ حکیم)، تجهیز و بهسازی بوستان (بوستانهای ۲۲ بهمن، هفت چنار، چناران، آیینه، خانواده، باقری زند، رضوان، زنجان، گل، عرب، نیلوفر، نور)، بازپیرایی انهار و روکش آسفالت معابر محله سلیمانی در طرح جامع هدایت آبهای سطحی منطقه، روکش مکانیزه معابر اصلی سطح منطقه، بهسازی و ساخت منهول ها، بازدید مجاری سرپوشیده و مدفون شبکه آب های سطحی و بهسازی محیطی، بازپیرایی و ساماندهی فضاهای شهری در خیابان قزوین است.

وی، بهسازی و ساماندهی محیطی پیاده رو خیابان شهید رنجبر- احداث رفیوژ میانی- اصلاح هندسی و ایمن سازی(حدفاصل خیابان برادران عرب و کوچه شهید زمانی زاده و میدان شهیدان ریاضی)، مناسب سازی و آرام سازی ایجاد مسیر دوچرخه و سبز در خیابان کامل آزادی در طرح خیابان کامل، بهسازی و مناسب سازی بوستانها ویژه افراد دارای معلولیت- کودکان و سالمندان(بوستان های شهید غنی پور، باقری زند و سرای محله هاشمی)، بهسازی محیطی- بازپیرایی و ساماندهی فضاهای شهری در بزرگراه شهید نواب صفوی، اجرای طرح کوچه دوستی واقع در خیابان خوش و نیز بازسازی و تجهیز سرای محلات نواحی سه گانه را از دیگر طرح های منطقه ای برشمرد.

شهردار منطقه ۱۰ تهران خاطر نشان کرد: کل هزینه های این طرح ها نیز به ترتیب ۳۰ میلیارد تومان از بخش تملک و ۶۹ میلیارد تومان دیگر آن از بخش اجرا پرداخت شده است.

رباطی با بیان اینکه ۵۰ درصد بافت مسکونی این منطقه پایتخت فرسوده بوده و نیاز به تخریب و نوسازی مجدد دارد افزود: هم اینک ۴۰۰ هکتار از بافت مسکونی منطقه را بناهایی با اسکلت نامطلوب و کم دوام در برابر تهدید ها تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد از مساحت منطقه ۱۰ را کاربری مسکونی تشکیل می دهد، خاطر نشان کرد: این منطقه بعد از انقلاب دچار فرآیند فرسودگی شهری در زمینه اجتماعی و کالبدی و محیطی شده که وجود ساختار مسکونی فشرده و قدیمی، کم عرضی معابر، آسیب پذیری شدید واحد های مسکونی در برابر زلزله نیز گواه فرسودگی این محله است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه عمر نیمی از بناها بیش از ۵۰سال دارند که نیاز بوده تا تجمیع و بازسازی در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد، گفت: درحال حاضر ۴۲درصد ساخت بناها به سال ۴۵(دهه ۱۳۴۰) باز می گردد که این رقم در شهر تهران ۱۶.۵ درصد است.

رباطی با بیان اینکه برای کاهش بافت فرسوده به مالکان پروانه ساختمانی رایگان اعطا می شود، اضافه کرد: در این راستا با تشویق مردم به تجمیع زمین تا حدودی شدت بافت فرسوده را کاهش داده ایم.

منطقه ۱۰تهران با ۸۱۷ هکتار وسعت و تراکم ناخالص جمعیتی ۴۲۰نفردر هر هکتار از پر جمعیت مناطق شهری محسوب شده که خیابان‌های جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون، رودکی (سلسبیل)، بزرگ راه شهید نواب، خیابان بریانک، بخشی از خیابان آزادی و میدان توحید و همچنین خیابان جمهوری اسلامی را شامل می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار