رییس شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت گفت: روند شناسایی موارد مثبت و بستری بیماران کرونایی در خیز پنجم بیماری همچنان در پاکدشت افزایشی است.
کد خبر: ۹۸۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 24 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، رجب زینی‌وند با بیان اینکه پاکدشت در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا و مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد، و تعداد بستری‌ها ۴۵ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که نمودار ابتلای مردم پاکدشت به بیماری کوید۱۹ سیر صعودی دارد، افزود: در روزهای اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آیین نامه‌های پزشکی در رابطه با ویروس کرونا به شدت کاهش پیدا کرده و این مهم موجب شده تا شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های پاکدشت از ۱۲۶ نفر در هفته گذشته به ۱۷۷ نفر افزایش پیدا کند.
 

روند ابتلا به بیماری کرونا در پاکدشت همچنان رو به افزایش است


زینی‌وند از شتاب بیشتر واکسیناسیون در روزهای اخیر خبر داد و افزود: با اختصاص تعداد دُز بیشتر واکسن به شهرستان و ورود واکسن ایرانی برکت، روند واکسیناسیون بیشتر و استقبال مردم نسبت به قبل افزایش خوبی پیدا کرده است.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال در حال انجام است، افزود: از مجموع ۱۵ هزار نفر جمعیت بالای ۶۰ سال پاکدشت، بیش از ۱۱ هزار نفر واکسینه شدند و بقیه گروه‌های هدف نیز طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع رسانی خواهند شد.

رییس شبکه بهداشت پاکدشت با اشاره به این‌که ۷۵ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در شهرستان واکسینه شدند، افزود: از ۲۵ درصد افراد باقی مانده که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده میخواهیم هر چه سریعتر با ثبت نام و گرفتن نوبت در سامانهsalamat.gov.ir برای تزریق واکسن اقدام کنند.
 

روند ابتلا به بیماری کرونا در پاکدشت همچنان رو به افزایش است


وی اضافه کرد: بیش از ۲۷ هزار دز واکسن در اختیار شهرستان قرار گرفته که تاکنون بیش از ۲۱ هزار دز واکسن تزریق شده و ۶ هزار دز دیگر در حال تزریق می‌باشد.

زینی‌وند با بیان اینکه ورود واکسن ایرانی برکت کمک‌ بزرگی به چرخه واکسیناسیون داشته، افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار دز واکسن برکت در اختیار شهرستان قرار گرفته که ۵ هزار ۶۰۰ دز آن تزریق و مابقی نیز در حال تزریق می‌باشد.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم از واکسن کرونای ایرانی هر فردی که تمایل به تزریق واکسن ایرانی برکت داشته باشد، تزریق برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت با بیان این‌که روزانه هزار و ۶۰۰ نوبت واکسیناسیون در پنج پایگاه تعیین ظرفیت شده،افزود: برای مرکز تجمیعی علی ابن ابیطالب(ع) روزانه هزار دز و برای چهار پایگاه شریف‌آباد، فرون‌آباد، ابراهیم آباد و علی‌آباد در مجموع ۶۰۰ دز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تنها راه مقابله با این ویروس در گام اول واکسیناسیون است که این کار به صورت مستمر در حال انجام بوده، اما واکسیناسیون به منزله شکست کامل کرونا نبوده و همچنان تا زمانی که تمامی افراد جامعه واکسیناسیون عمومی را انجام ندهند باید مسائل و نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی های جدی گرفته شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار