معاون شهردار تهران:
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اعلام برنامه‌های فصل تابستان این نهاد با عنوان «شادستان ۱۴۰۰» گفت: با توجه به بهبود شرایط کرونا و واکسیناسیون سالمندان برنامه‌های گسترده‌ای برای بازگشت این قشر به شهر پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۹۷۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 16 June 2021

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا جوادی یگانه روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های تابستان ۱۴۰۰ با گرامیداشت دهه کرامت اظهارداشت: سال گذشته به دلیل شرایط شیوع کرونا برنامه‌های فصل تابستان در فضای مجازی برگزار شد و امسال با بهبود شرایط و تجربه‌ای که در برگزاری برنامه‌های حضوری در نوروز داشتیم، برنامه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح مناطق برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های تابستان ۱۴۰۰ در راستای شعار «تهران شهری برای همه» در بازه زمانی ۲۲خرداد تا ۱۷مرداد و در نیمه دوم تابستان متناسب با ماه‌های محرم و صفر گفت: افزایش شادی، نشاط و امید در شهروندان و توجه به هویت متکثر تهران براساس قومیت و مناطق جغرافیایی، گروه‌های سنی و نوع مخاطب؛ کودکان، سالمندان، زنان و.. از اهداف این برنامه‌هاست که تلاش می‌شود به جای تمرکز در نقاط خاص، در سطح شهر با تعداد مخاطب کمتر و رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

جوادی یگانه همچنین نکوداشت و پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی، خانواده‌محوری و محله‌محوری را از رویکردهای برنامه‌های تابستان ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها با مشارکت سرای محلات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی اعم از مساجد، پایگاه‌های بسیج و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های ادارات زیرمجموعه این معاونت در فصل تابستان اظهارداشت: بخشی از این برنامه‌ها به دلیل شرایط شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود، اداره کل فرهنگی کارناوال‌های شادی، موسیقی، عروسکی و هنرهای نمایشی را در سطح شهر برپا می‌کند.

وی گفت: تولید مجموعه تیزر داستانی «جان تو، جان شهر» و مجموعه ۱۶ قسمتی مستندهای تهران، جشنواره روایت و خیال، پخش ویدیویی روایات تهران، جشنواره عکس تهران، پنجاه نفر، یک سوال، رادیو تهران ۱۴۰۰ و هدایای تهران (با الهام از نقوش هویت بصری) از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگی است.

جوادی یگانه درباره برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: امسال با توجه به بهبود شرایط کرونا و واکسیناسیون سالمندان برنامه‌های گسترده‌ای برای بازگشت این قشر به شهر پیش‌بینی شده است که حدود ۲سال برای مقابله با کرونا سالمندان از تردد در شهر منع شدند و به آنان توصیه می‌شد در خانه بمانند تا زنجیره ابتلا قطع شود و سلامت سالمندان حفظ شود.

معاون شهردار تهران افزود: دور سوم رقابت‌های نشاط سالمندی تیر و مرداد در قالب رقابت‌هایی همچون توپ رسان، دایره و سنگ، کوزه به سر، شال و عصا، جمله‌سازی و اعصاب‌سنج در سطح بوستان‌های مناطق ۲۲گانه اجرا می‌شود. تمامی سالمندانی که دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، امکان حضور و مشارکت در شهر خواهند داشت.

وی با اشاره به برپایی لیگ حافظه سالمندی در قالب یک پلتفرم آنلاین در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گفت: در این بازی افراد باید مجموعه تمرین‌های شناختی را در قالب سناریوی یک مهمانی اجرا کنند، طراحی بازی‌ها متناسب با ویژگی‌های خاص این گروه سنی همچون ویژگی‌های بینایی، شناختی و یادگیری مناسب سازی شده است.

جوادی یگانه، اهدای کارت ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان شهر تهران را مهم‌ترین اقدام شهرداری در راستای تکریم و بازگشت سالمندان به پایتخت عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای تحقق مصوبه «شهر دوستدار سالمند» و برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران و با بهره‌گیری از «آیین نامه چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان» اجرا می‌شود که در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

وی، حرکت به سوی ساخت شهر دوستدار سالمند، ارتقای کیفیت خدمات در حوزه مدیریت شهری، تکریم سالمندان شهر تهران و حمایت اجتماعی را از اهداف اهدای کارت تکریم سالمندی برشمرد.

معاون شهردار تهران گفت: در این طرح با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری کارت‌ خدمات ویژه تکریم سالمندی سالیانه مبلغ پنج میلیون ریال شارژ و از فروردین امسال از طریق سامانه «تهران من» در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

جوادی یگانه اعلام کرد: مزایای این کارت شامل استفاده رایگان از فضاهای ورزشی مراکز وابسته به شهرداری تهران (مبلغ یک میلیون ریال از شارژ سالیانه) و در صورت اتمام مبلغ شارژ سالیانه امکان استفاده از این اماکن با ۵۰ درصد تخفیف، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی (مبلغ ۲میلیون ریال از شارژ سالیانه)، استفاده از مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران (مبلغ یک میلیون ریال از شارژ سالیانه) و استفاده رایگان از خدمات آموزشی واحدهای تابعه شهرداری تهران(مبلغ یک میلیون ریال از شارژ سالیانه) است.

وی افزود: در طرح تابستانی شهرداری تهران که توسط اداره کل سلامت با مشارکت سایر واحدهای تابعه اجرا خواهد شد؛ پیش‌بینی شده که سالمندان بتوانند نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت تکریم سالمندی از طریق سامانه «تهران من» یا مراجعه به سرای محلات اقدام کنند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: لیگ حافظه، وبینارهای سلامت محور، ارائه خدمات سلامت روان، دوشنبه‌های سالمندی و انتخابات کانون‌های سلامت مناطق ۲۲ گانه نیز از دیگر ویژه برنامه‌های اداره کل سلامت است که در سرای محلات و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری گذر نشاط ویژه بانوان

جوادی یگانه درباره برنامه‌های اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در فصل تابستان اظهارداشت: این اداره کل همزمان با سالروز ازدواج، روز ملی خانواده، روز جهانی زنان بیوه و هفته جهانی شیردهی برای عموم شهروندان و به ویژه زنان، مادران و دختران وبینارهای تخصصی در بستر فضای مجازی برگزار خواهد کرد.

معاون شهردار تهران، برگزاری گذر نشاط در قالب فعالیت‌های ورزشی - فراغتی، اجرای دوره‌های آموزشی - مهارتی و هنری در گروه‌های سنی مختلف و ارائه خدمات مشاوره به کارکنان زن و زنان سرپرست خانوار در قالب طرح «خانواده‌یار» را از جمله برنامه‌های اداره کل بانوان عنوان کرد که در مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی شهربانو و شهردخت، بوستان‌های بانوان و مناطق ۲۲ گانه و فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: این اداره کل پاتوق‌های کودک و نوجوان را با همکاری کانون پرورش فکری با رویکرد آموزش‌های شهروندی و ایستگاه‌های مشاور در مناطق ۲۲گانه برپا و مدرسه مهارتی تابستانی و طرح واژه‌های آسمانی را به صورت مجازی در سایت شهردار مدرسه و سامانه شاد اجرا می‌کند.

جوادی یگانه افزود: پویش‌ ارتقای آپارتمان‌نشینی و اجرای باغچه‌ها و کتابخانه‌های مشارکتی در قالب این پویش و مانور موتورسوار خوب با همکاری استارتاپ‌ها در سطح مناطق ۲۲ گانه از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش‌های شهروندی است، همچنین نخستین ایستگاه زندگی هوشمند برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان در مترو تجریش افتتاح خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران بیان کرد: علاوه بر ادارت کل، سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و ستادهای زیرمجموعه این معاونت و مناطق ۲۲ گانه پایتخت ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت فصل تابستان برگزار می‌کنند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این نشست، برگزاری همایش کوهپیمایی، جشنواره‌های تفریحی ورزشی دومینو، ساخت و پروزار بادبادک‌ها، بازی‌های فکری، لیگ‌های پیاده‌روی، ورزش‌های الکترونیک و خیابان ورزش را از جمله برنامه‌های شادستان ۱۴۰۰ این سازمان عنوان کرد.
امیر محسنی گفت: المپیاد ورزشی دختران آفتاب، جشنواره‌های رقابتی حلقه تندرستی، کودکان شاد، مسابقه بهکاپر، هفته‌های ورزشی دختران شهر، لبخند دخترم، همراه دخترم، دختران با نشاط، خواهرانه، امروز برای دخترم، ریحانه بهشتی، دختران نور و دور مقدماتی مسابقات جام بانوی شهر از جمله ویژه برنامه‌های ورزشی است که برای بانوان در سطح بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی مناطق ۲۲ گانه اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار