فرماندار پاکدشت:
فرماندار شهرستان پاکدشت ضمن اعلام هشدار قطع برق به ادارات پرمصرف گفت: در صورت رعایت نکردن مصرف، برق ادارات پرمصرف این شهرستان برابر ضوابط قطع می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 16 June 2021

مهدی یوسفی جمارانی روز چهارشنبه با اشاره به گرمای هوا و مصرف بالای برق افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و شرکت برق، ادارات دولتی موظفند از ساعت ۱۱ تا ۱۴.۳۰، میزان مصرف برق خود را تا ۵۰ درصد از مصرف روزانه خود کاهش داده و پس از ساعات اداری، این مصرف برق باید به ۱۰ درصد از مصرف روزانه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که هر مسئول اداره موظف است مصرف بهینه برق را در دستور فعالیت خود قرار دهد، اضافه کرد: رعایت الگوی مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو دستگاه های اجرایی موظفند تا با همکاری مناسب و صرفه‌جویی در مصرف برق، اجازه دهند تا از این شرایط عبور کنیم.

فرماندار پاکدشت افزود: کلیه ادارات شهرستان موظفند بر اساس یکی از این ۲ روش استفاده از مولدها از ساعت ۱۲ تا پایان وقت اداری، در نهایت تا ساعت ۱۵ و اطمینان حاصل کردن از خاموش بودن کلیه تجهیزات برقی ادارات بعد از تعطیلی اداره، بجز تجهیزات امنیتی شامل دوربین‌ها و دزدگیرها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی از کنترل و کاهش بار مصرفی از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری از طریق کاهش حداکثری روشنایی اتاق‌ها و استفاده از نور طبیعی در کلیه اتاقها، راهروها و سالن‌ها، استفاده از کولرهای آبی در دور کند و تا حد امکان استفاده نکردن از کولرهای گازی و یا در صورت اجبار تنظیم دمای آنها در دمای بالای ۲۶ درجه و بالاتر به عنوان دیگر راهکار کاهش میزان مصرف برق یاد کرد.

جمارانی تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه استاندار تهران و پایش نرم افزاری مصرف از طریق شرکت توانیر و استانداری، رؤسای ادارات موظفند برای جلوگیری از شمول اخطار و قطع برق، شخصا مسئولیت کنترل مصرف برق را بر عهده گیرند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار