رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین گفت: ۲۰۰ کیلوگرم گوشت شترمرغ که به صورت غیرمجاز ذبح شده و قرار بود تا خارج از شبکه توزیع شود، در ورامین شناسایی و توقیف شد.
کد خبر: ۹۷۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 14 June 2021

مهدی اصغری گفت: در جریان اجرای گشت مشترک اداره دامپزشکی و یگان تکاوری نیروی انتظامی شهرستان ورامین، یک محموله گوشت شترمرغ به وزن بیش از ۲۰۰ کیلوگرم و به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال از داخل یک دستگاه خودرو سواری سمند کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که کشتار غیر مجاز و عدم رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی از تولید تا حمل و نقل می تواند منجر به شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام شود، افزود : حمل این میزان گوشت شترمرغ آن هم با خودرو سواری، تخلفی است که به سادگی از آن نمی‌توان گذشت به این منظور، با دستور مقام قضایی فرد خاطی برای طی کردن مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: کشتار غیر مجاز دام، امکان انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، سل، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و صدها بیماری دیگر را در بین افراد جامعه ایجاد می کند.

اصغری گفت: حمل و جابجایی هرگونه فرآورده خام دامی تنها منوط به اخذ مجوز از شبکه دامپزشکی می‌باشد و حمل هرگونه فرآورده خام دامی منجمد باید دمای ۱۸- و برای فرآورده خام دامی تازه باید دمای ۰ تا ۵ درجه سانتی‌گراد تأمین شود و حمل غیرمجاز هرگونه فرآورده خام دامی در شرایط غیر بهداشتی تهدیدی علیه بهداشت عمومی تلقی می شود و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

وی اظهار داشت : اداره دامپزشکی ورامین با تمام توان وظایف ذاتی خود رادنبال کرده و با خاطیان عرصه سلامت وقانونی برخورد می‌کند لذا از مردم درخواست می‌شود تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طرق شماره تلفن ۳۶۲۷۲۷۰۷ اطلاع رسانی کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار