مدیر بهزیستی شمیرانات اعلام‌ کرد: ۱۴ مرکز دولتی و غیردولتی در سطح شهرستان از دختران در رده سنی سه تا ۶ سال ۳۰ نفر، هفت تا ۱۲ سال ۶۵ نفر و ۱۲ به بالا ۵۶ نفر نگهداری می‌کنند.
کد خبر: ۹۷۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 14 June 2021

علیرضا عمادی در این خصوص اظهار داشت: برای مراکز غیردولتی به منظور نگهداری فرزندان ماهانه با توجه به گروه سنی فرزندان یارانه‌ای از ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان به حساب موسسات واریز می‌شود؛ همچنین در صورتی که فرزند بیمار باشد این مبلغ به ۹۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر اکثر دختران دانش آموز و در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند. پنج نفر از فرزندانمان نیز دانشجو هستند که هنوز ترخیص نشده و در مراکز نگهداری زندگی می‌کنند ولی زمینه ترخیص آن‌ها در سال جاری با فراهم شدن اشتغال و کاریابی و استقلال در دست اقدام است.

این مقام مسئول یادآور شد: شهریه این دانشجویان و تمامی دانشجویان تحت پوشش سازمان در هر ترم با توجه به اعتبارات سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود.

مدیر بهزیستی شمیرانات گفت: ماهانه مبلغ ۱۷۵ هزار تومان از منبع هدفمندی یارانه‌ها برای فرزندان واریز و در حسابشان پس‌انداز می‌شود تا زمان ترخیص آن‌ها به عنوان سپرده‌گذاری باشد.

عمادی گفت: برای فرزندانی که به سن ازدواج رسیده‌اند همچون دختران خودمان در خانواده با بررسی و مداخلات مددکاری و مشاوره‌ای در صورت مورد ازدواج مناسب اقدام می‌شود و تمامی هزینه‌ها اعم از جهیزیه، جشن عروسی و ... از طریق سازمان و مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

به گفته وی، ارتباط مستقیم این عزیزان تا پنج سال پس از ترخیص همچنان با مجموعه و مددکار و سازمان برقرار است و بعد از آن هم در صورت نیاز در هر زمینه بررسی می‌شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: اهدای هدایا، برپایی جشن در مراکز شبه خانواده، مراسمی در مراکز نوباوگان کوثر و خیریه ملایک یک و دو، آذین‌بندی در مراکز، اجرای شاهنامه‌خوانی، حضور فرزندان در بوستان گردشگری و تفریحی ریحانه و شرکت در مسابقه نقاشی و کارگاه آموزشی با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های‌های بهداشتی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ۱۴۰۰ از اقدامات بهزیستی شمیرانات در حوزه دختران بود.

 اداره بهزیستی شهرستان شمیرانات مناطق ۱، ۲، ۳، شمال ۴ و بخشی از ۵ شهری تهران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران را تحت پوشش دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار