کیفیت هوای پایتخت امروز / ۲۳ خرداد/ از لحاظ غلظت آلایندگی ازن با شاخص لحظه ای ۱۰۲ در شرایط ناسالم برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان است و این اقشار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
کد خبر: ۹۷۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 13 June 2021

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ امروز از شاخص ۱۳۸ به ۱۰۲ کاهش داشته و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از شاخص ۹۳ به ۶۸، ازن از شاخص ۱۸۵ به ۱۳۸ و دی اکسید نیتروژن از شاخص ۱۱۲ به ۹۵ کاهش داشته است و منواکسید کربن همچون روز گذشته بر روی شاخص ۳۶ قرار داشت.

بر این اساس، میدان فتح منطقه۹ با شاخص ۱۸۵، ایستگاه‌های اقدسیه منطقه۱ با شاخص ۱۷۱ و شادآباد منطقه۱۸ با شاخص ۱۷۰ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های پاسداران منطقه۳ با شاخص ۸۳، دانشگاه علم و صنعت منطقه۴ با شاخص ۸۶ و شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۸۹ در این مدت کمترین آلایندگی را داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حد مجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۷۶ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار