معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل سند مالکیت مسکن مهر فیروزکوه رفع خواهد شد اعلام کرد: مشکل پیدا نکردن مهندسین ناظر است که اتمام پروژه را تایید کنند که این مطلب باید در شهرستان مورد پیگیری قرار بگیرد تا این مشکل حل شود.
کد خبر: ۹۷۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 13 June 2021

به گزارش تابناک تهران و به نقل از فرمانداری فیروزکوه، احمد مهرآبادی در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر فیروزکوه، در خصوص یکی از دغدغه‌های مسکن مهر نشینان فیروزکوه جهت عدم واگذاری ۱۰۰ درصدی و ارائه سند مالکیت به افراد گفت: واحدها وقتی به پایان می رسند باید از شهرداری پایان کار دریافت کنند که با ارائه پایان کار سند اعیانی به نام فرد متقاضی صادر می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته برخی از تعاونی‌ها کار خود را انجام داده اند، مثلاً تعاون فرهنگیان سند دریافت کرده اند و برخی هم منتظر دریافت پایان کار هستند که با ارائه آن صدور سند قطعاً انجام می‌شود.

مهرآبادی افزود: زمین‌های ۹۹ ساله از این قاعده مستثنی هستند چرا که به این افراد سند اعیانی داده می‌شود و سند اصلی به نام دولت است که طبق قانون برنامه و بودجه کسانی که توانایی خرید دارند می‌توانند به صورت اقساطی زمین‌های اعیانی را دریافت کنند و سند بگیرند و فقط پایان کار باید داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از کارهایی که در کنار ساخت مسکن مهر انجام داده ایم ساخت پروژه‌های روبنایی شامل مسجد، مدرسه و کلانتری است و ۶۷۰ باب مدرسه شروع به ساخت شد که ۵۲۰ باب تمام شده و در حال استفاده است و مابقی در حال تکمیل است، همچنین نزدیک به ۵۰۰ باب مسجد آغاز به ساخت شد که ۳۹۹ باب به اتمام رسیده و کلانتری هم ۷۸ واحد شروع و بخش عمده ای در حال حاضر استفاده می‌شود و چند واحد دیگر باقی مانده که در حال تکمیل است.

وی در خصوص خدمات زیربنایی نیز گفت: حدود ۳۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کرده ایم که به وزارت نیرو کمک کنیم تا بتوانند خدمات زیر بنایی را انجام دهند و در خصوص محوطه سازی طرح ها هم از مجلس اجازه گرفته شده است که طی مصوبه‌ای از منابع و تهاتر و فروش زمین‌های این بخش را انجام دهیم.

نشست بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر فیروزکوه، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، احمد رسولی نژاد نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه، معاونین فرماندار و جمعی از اهالی شهرک آل یاسین فیروزکوه در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرک برگزار شد.

 شهرستان فیروزکوه با ۳۴ هزار جمعیت در شمال شرق تهران و نقطه اتصال استان های مازندران، سمنان و تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار