در گفت و گو با مدیر سابق ارشد شهرداری تهران بیان شد:
مدیر ارشد سابق شهرداری تهران ساماندهی موسسه همشهری را یکی از اولین اولویت های شورای شهر بعدی تهران عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 09 June 2021

احمد صادقی گفت: همشهری به عنوان اولین روزنامه رنگی ایران از سال ۱۳۷۱ تاکنون مشغول فعالیت بوده و با همه فراز و نشیب های سیاسی نقش مهمی در فرآیند اطلاع رسانی داشته است.
رشد همشهری تا سال ۱۳۹۶ از روند بسیار مطلوبی برخوردار بود و به واسطه خرید املاک بسیار توسط مدیران این موسسه در راستای گسترش فعالیت‌عای ضمایم روزنامه و ضمیمه آگهی ها یا همان پیام همشهری، بخصوص در دوران مدیریت سابق، ثروتمندترین شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران بود.
این متخصص مدیریت شهری افزود: متاسفانه در ۴ سال اخیر و بخصوص در دوران مدیریت فعلی این روزنامه، روند سقوط ارزش هویتی همشهری با سرعت شگفت انگیزی طی شده و از نظر مالی هم به جمع شرکت های شکست خورده و ذر آستانه ورشکستگی شهرداری تهران پیوسته است.
رئیس سابق سازمان مدیریت بحران شهر تهران در ادامه افزود: یکی از مهمترین دلایل این سقوط استفاده از مدیران سیاسی در راس این موسسه مطبوعاتی و خانه نشین کردن مدیران و اصحاب رسانه باسابقه این موسسه بوده است. وی گفت : شنیده ها حاکی بر ان است که یکی از راههای تامین سرمایه برای چاپ روزنامه و پرداخت حقوق کارمندان را فروش گسترده اموال و ساختمان های متعلق به آن دانسته اند.
در ادامه بیان داشتند همشهری برای احیای مجدد خود نیاز به تغییرات مدیریتی جدی ساختاری و محتوایی دارد تا بتواند خود را با نیازهای روز تطبیق داده و رضایت دوباره مردم را جلب کند. برنامه جامعی برای بازگشت هویت همشهری تدوین شده و از آغازین لحظات شورای جدید پیگیری خواهد شد. برنامه ای که در آن بازگشت مدیران مطبوعاتی و با سابقه همشهری،‌ خروج روزنامه از رکود و تاثیرگذاری، بازگشت به تیراژ سابق، باززنده سازی ضمایم روزنامه بخصوص آگهی ها، نهایی ساختن ورود به بورس به عنوان اولین موسسه مطبوعاتی کشور، پرداخت انگیزشی پرسنل باسابقه و بازنشستگی ایشان با حفظ کرامت و جایگاه آنها در راستای کاهش تورم نیروی انسانی و ساماندهی املاک در اختیار از مهمترین اقدامات عاجل خواهد بود.
وی در پایان گفت: تنها دلخوشی باقی مانده کارمندان و خبرنگاران صادق این مجموعه تغییر وضعیت و بازگشت به دوران رونق این موسسه هست که امید می رود با کمک و همکاری خود آنها بتوان برای همشهری کاری اساسی صورت داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار