اجرای طرح زیر ساخت هوشمند فیبر نوری کلانشهر اهواز با تاکید و پیگیری شهردار محترم اهواز آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 13 May 2021

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز در این رابطه گفت: بدون تردید مهمترین رکن پیاده سازی برنامه های شهر هوشمند داشتن زیرساخت مناسب جهت بهره گیری از سرویس های متعدد شهروندی می باشد.از همین روی با توجه به نگاه توسعه ای شهرداری و با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت توسعه و تحول شهر اهواز همچنین با نگاه ویژه به پیاده سازی شهری نوین طی مطالعاتی که در حوزه فن آوری شهرداری انجام شد، حاصل آن ایجاد پروژه طراحی و ایجاد و بهره برداری زیرساختی شهرهوشمند کلید خورد.

وی افزود: پس از این مرحله جنبه های مختلف این طرح مطالعاتی در جلسات فنی متعدد با حضور مسئولین شهرداری کلانشهر اهواز مورد بررسی و تشریح قرار گرفت که با توجه به اهمیت ضرورت طرح در توسعه برنامه های شهر هوشمند اهواز نظارت خود را بصورت ویژه ای بر تسریع در آغاز پروژه متمرکز کردیم.

نوشادی خاطرنشان کرد: با تکمیل و توسعه این پروژه پیش بینی می گردد بستر فیبر نوری شهر اهواز به بیش از 230 کیلومتر برسد که برکات و مزایای بسیاری برای شهروندان عزیز اهوازی به همراه خواهد داشت و جزء منحصر بفرد ترین پروژه ها در سطح کلانشهر های کشور با نگاه دسترسی آسان شهروندان به سرویس های شهری خواهد شد.

وی افزود: جهت اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال زایی، سرمایه گذاری مستقیم به میزان 360 میلیارد ریال و بالغ بر 1500 میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم در نظر گرفته شده است.

شهردار اهواز ادامه داد: با اجرای این پروژه ( FTTH وVDSL و... ) سرعت اینترنت شهروندان به بالاترین سطح خواهد رسید . در همین رابطه شرکت های دارای مجوز ، می توانند از این بستر برای ارائه خدمات خود استفاده نمایند که حاصل آن دسترسی ارتباطی بسیار آسان ، سریع خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تامین زیر ساخت جهت اپراتورهای تلفن همراه از دیگر اهداف این طرح می باشد و برای نخستین بار در شهر هواز توسعه نسل پنجم موبایل 5G با استفاده از این بستر امکان پذیر می گردد .

نوشادی تصریح کرد: اجرای چتر WIFI فراگیر شهری از دیگر پروژه های مهم شهر هوشمند اهواز خواهد بود که شهروندان می توانند در هر نقطه از شهر بدون نیاز به استفاده از اینترنت موبایل با اتصال به شبکه وایفای شهری از خدمات اینترنت برخوردار گردند.این پروژه همچنین سهم بسزایی در اجرای سیستمهای هوشمند شهری بر عهده خواهد داشت.

وی با ذکر این نکته که حذف نیاز مراجعه شهروندان به ادارات با توجه به دورکاری و ایام کرونا ادارات از دیگر اهداف این پروژه می باشد: یاداور شد: پس از اجرای این پروژه شهروندان و ادارات می توانند از این سرویس ها برابر ضوابط استفاده و بهره گیری نمایند.

شهردار اهواز در پایان خبر داد: با توجه به برنامه ریزی و عزم جدی شهرداری اهواز در ادامه توسعه شهرداری الکترونیک، پروژه های مهمی در سال جاری در دست اجراست که در همین راستا خبرهای بسیار خوبی در آینده نزدیک به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

موفقیت هر شهرداری، لازمه مشارکت شهروندان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار